به گزارش پارس ، محمد نفریه در گفت وگو با ایسنا، بالا رفتن شهریه مهدهای کودک تا قبل از مهرماه سال جاری را خلاف قانون دانست و گفت: در صورت مشاهده هرگونه افزایش شهریه مهدهای کودک توسط خانواده ها، آنها این موضوع را به شماره پیامک ۳۰۰۰۸۵۳۰ اعلام کنند تا برخوردهای لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته برخی از مهدهای کودک به علت افزایش پیش از موعد شهریه ها اخطار کتبی گرفته اند، گفت: علاوه بر این اخطار کتبی، پرونده فعالیت برخی از مهدهای کودک ابطال شده است و در صورت مشاهده این امر در سال جاری نیز همین موضوع را دنبال می کنیم.

نفریه در مورد ساماندهی افزایش شهریه مهدهای کودک عنوان کرد: کمیته های استانی مربوط به شهریه مهدهای کودک تشکیل می شود و این افزایش را ساماندهی خواهد کرد و در مورد شهریه در مهدکودک های استان ها بر اساس شرایط ویژه و خاص هر استان تصمیم گیری می شود.

وی در مورد میزان افزایش این شهریه ها نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته میانگین افزایش شهریه مهدهای کودک ۱۵ درصد بود و در سال جاری نیز حداکثر بر اساس تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش شهریه ها را اعلام و اعمال خواهیم کرد.