به گزارش پارس به نقل از فارس، نشست « انقلاب اسلامی و فضای مجازی؛ جهاد حقیقی در فضای مجازی» به مناسبت پنجاهمین سال آغاز نهضت انقلاب اسلامی عصر روز گذشته (۱۱ خرداد) توسط کانون اندیشه جوان و مجمع (فرا) با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست « حسن رحیم پور ازغدی» استاد حوزه و دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه فضای مجازی امروز حقیقی می نماید، افزود: در این رابطه جهاد حقیقی مفهوم پیدا می کند البته برخی ورود نیروهای انقلابی در این حوزه را محال می دانند چنین اندیشه ای به زوال پارادایم انقلابی و بنیادگرایی معتقد است، درصورتی که ورود مسلمانان و نیروهای انقلاب به فضای مجازی ضروری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هژمونی آمریکا نباید مانعی باشد تا نیروهای انقلابی به عرصه فضای مجازی ورود نکنند، گفت: این هژمونی تنها یک مانع تاریخی است برای دفع نیروهای مسلمان و نباید انقلابیون تصور کنند که نمی توانند بدلیل چنین مانعی وارد عرصه های مجازی شوند.

وی درباره راهکارهای نظام سرمایه داری برای کنترل انقلابیون اظهار کرد: سکولار دانستن ذات رسانه و هنر، میزبان بودن سکولاریست ها و سرمایه داران در فضای مجازی و کنترل انقلابیون با ابزارهای مختلف از جمله راهکارهای آنها برای کنترل مسلمانان است. برای رفع این مشکل به ویژه در عرصه های رسانه، سینما و هنر باید به مقابله با نظریه صنعت فرهنگ و فرهنگ صنعتی پرداخت. نظام سرمایه تلقی رابطه ای دو طرفه را در فضای مجازی ایجاد کرده است درحالی که در حقیقت اینگونه نیست و برای این رابطه یک الگو و بسته فرهنگی تعریف شده است

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی برای انتخاب هر مطلبی، پشت صحنه ای وجود دارد، اظهار کرد: باید کارکردهای هر یک از اشکال ارتباطی را بدانیم تا با پاردایم ما مغایر نشود بنابراین حاکمیت اقتصادی و سرمایه داری در فضای رسانه یک واقعیتی است و باید بدانیم که این جزو منافع سرمایه داری غربی محسوب می شود.

وی در پایان یادآور شد: امام خمینی حرکتی با دانش و علم و مسلط بر مسایل رسانه ای و هنری با وجود تمام مسایلی که نظام سلطه در جامعه جهانی ایجاد کرده بود، توانست قواعد جدیدی را ایجاد و تغییراتی را در نظام گذشته ایجاد کند و در نهایت نظام جدیدی در عالم پایه گذاری کرد و که امروز ما باید آن را فعال سازیم.