به گزارش پارس به نقل از ۷ روز زندگی، انتخاب رنگ مناسب برای فرش یا موکت به ظاهر آسان است اما در واقع تصمیم بزرگی است زیرا زمانی که فرش را پهن می کنید، ممکن است تا چند سال با آن زندگی کنید. مهمترین چیزهایی که باید مورد توجه قرار بگیرند، استفاده از فضا، برند، طرح های رنگی موجود و قیمت آن هستند.

فرش های رنگ تیره

در اتاق هایی که دیوار های روشن دارند، می توانید از فرش تیره تر استفاده کنید. رنگ های تیره تر لکه ها را به خوبی پنهان می کنند و کثیفی را به سرعت فرش های روشن نشان نمی دهند.

رنگی را برای فرش انتخاب کنید که با تم رنگ بقیه اجزای خانه یکسان باشد. مثلاً اگر دیوارهای اتاق تان خاکستری مایل به قهوه ای روشن است، فرشی با همان تم رنگ اما کمی تیره تر انتخاب کنید. با دیوارهای تیره مثل زغال اخته یا سبز تیره از قالیچه یا فرشی با رنگ های روشن تر استفاده کنید، در غیر این صورت اتاق کوچکتر به نظر خواهد رسید.

بهتر است رنگ فرش تان نسبتاً خنثی باشد، مگر اینکه بخواهید برای جایی خاص با استفاده ای متفاوت رنگ های روشن تر را انتخاب کنید. مثلاً اتاق بازی با فرش قرمز یا مشکی بهتر به نظر می رسد.

فرش های رنگ روشن

با اتاقی با دیوارهای رنگ تیره، از فرش های روشن استفاده کنید. رنگ های تیره باعث می شوند اتاق کوچکتر به نظر برسد. بنابراین پهن کردن فرش یا موکتی با رنگ روشن تر می تواند در اتاق تعادل برقرار کند. مثلاً اگر دیوار اتاق تان آلبالویی است، فرش یا موکتی با رنگ بژ روشن یا قهوه ای روشن انتخاب کنید. می توانید از فرش هایی با رنگ روشنی مثل سفید، آبی، بنفش، صورتی و زرد کم رنگ استفاده کنید.

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم!

هماهنگی رنگ موکت یا فرش با رنگ دیوار در زیبایی فضا بسیار تاثیرگذار است.

اتاق شما وسایل و اجزای تزئینی با طرح ها و رنگ های مختلفی دارد. برای سایه روشن کردن اجزای تزئینی اتاق تان، باید رنگ فرش را با رنگ دیوارهای اتاق هماهنگ کنید. این باعث می شود وسایل تزئینی اتاق چشمگیرتر باشند. به عنوان مثال، اگر اتاق شما دیوارها و فرش قهوه ای روشن دارد باید آن را با وسایل قرمز روشن تزئین کنید، در این طرح رنگ وسایل دکوری قرمز روشن می شوند.

با فرش ها یا موکت به رنگ بژ یا قهوه ای روشن بازی کنید. این رنگ ها با دیوارهای سفید عالی به نظر می رسند و با بیشتر رنگ ها حتی اگر کاناپه شما سبز یا قرمز باشند، جور می شوند.

فرش را یک درجه تیره تر انتخاب کنید

اگر دیوارها روشن هستند، می توانید فرشی را انتخاب کنید که یکی، دو درجه تیره تر از رنگ دیوار باشد. به عنوان مثال اگر دیوارها قهوه ای روشن هستند، یک فرش با رنگ قهوه ای تیره تر انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که

رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهند و رنگ های تیره برعکس. حتی اگر اتاق هایتان خیلی بزرگ و نورگیر باشند از انتخاب فرش هایی با رنگ های خیلی تیره اجتناب کنید.

به رنگ دیوار و مبلمان توجه کنید به خصوص اگر مبلمان تان چرمی است، مگر اینکه قصد داشته باشید دیوارها را رنگ کنید یا به زودی مبلمان جدیدی تهیه کنید.

به خاطر داشته باشید که فرش های رنگ روشن اتاق را تحت الشعاع قرار می دهند اما از رنگ های روشن در کل خانه که روی همه اسباب و اثاثیه خانه سایه انداخته اند، خسته می شوید.

ابتدا به همه اعضای خانواده فکر کنید بعد فرش بخرید. اگر بچه کوچک دارید، از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون هر نوع کثیفی را نشان می دهند.