به گزارش پارس نیوز، 

اسدالله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: مجموع کشفیات چهارماه و سه هفته‌ای سال جاری ۳۱۹ تن است که از این مقدار ۱۸ هزارو ۸۸۱ کیلوگرم آن مربوط به هفته اخیر است. کشفیات سال جاری (۴ ماه و سه هفته مردادماه) به شکل غیر رسمی ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از مجموع ۱۸ هزارو ۸۸۱ کیلوگرم، مربوط به تریاک به میزان ۱۷ هزارو ۳۶۴ کیلوگرم بوده است که ۹۲ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: همچنین از این میزان، ۹۱۹ کیلوگرم حشیش، ۱۳۲ کیلوگرم هروئین، ۸۱ کیلوگرم مرفین، ‌‌ ۴۰ کیلوگرم شیشه، ۱۹۶۵ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۷۷۴۲ عدد قرص روانگردان و ۳۴۳ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۱۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۳ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۹۶۵ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع ۱۵۰۰ لیتر مربوط به سیستان و بلوچستان و ۳۷۷ لیتر مربوط به استان تهران و مابقی مربوط به استان یزد و البرز است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: از مجموع ۷۷۴۲ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۰۸۰ عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۲۹۱۴ عدد استان هرمزگان، ۷۵۹ عدد استان فارس و مابقی مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، البرز، همدان، تهران، اردبیل، لرستان، ایلام و خراسان شمالی است.

هادی‌نژاد افزود: از مجموع ۱۶۵۱ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۸۵۰ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، ۴۶۶ عدد استان گلستان، ۱۵۲ عدد استان گیلان و مابقی مربوط به استان‌های البرز، تهران و همدان است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشوراست، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰ هزارو ۲۱۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۵۴ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۲۱۳۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۲۹۱ کیلوگرم، اصفهان با ۱۰۷۲ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۰۰۳ کیلوگرم و یزد با ۷۵۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: سهم کشفیات ۳ استان اولویت دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۶۲.۲ درصد است.

وی گفت: طی این مدت، ۱۷۹ دستگاه خودرو، ۲۹ دستگاه موتور سیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۴ دستگاه موبایل توقیف شد.