به گزارش پارس نیوز، 

مجید خرازیان در خصوص روند اقدامات درمانی انجام گرفته بر روی یوز پلنگ نر آسیب دیده در جاده سمنان گفت: همانگونه که قبلا از طریق رسانه ها اعلام شد، در صبح روز چهارشنبه هفته گذشته یوز پلنگ نر آسیب دیده از استان سمنان توسط گروه اعزامی به استان، به پارک طبیعت پردیسان منتقل شد و  پس از انجام عمل جراحی در بعد از ظهر همان روز مجددا به محل قرنطینه ای که برای همین منظور در سایت نگهداری یوز در پارک پردیسان آماده شده بود انتقال داده شد.

وی همچنین گفت: روند اقدامات درمانی بر روی حیوان بلافاصله پس از عمل جراحی و انتقال به پارک پردیسان با همکاری دامپزشک و کارشناسان مستقر در سایت یوز و نظارت مستمر کارشناسان حوزه معاونت محیط طبیعی تا کنون بطور کامل انجام گرفته و درمان های آنتی بیوتیکی و ضد درد بطور منظم در حال انجام است.

مقدم با اشاره به اینکه حیوان طی سانحه جاده ای پیش آمده بطور کامل از محل مهره پنجم کمری دچار قطع نخاع شده است، گفت: دفع ادرار به صورت دستی و ماساژ و برای تخلیه مدفوع نیز بصورت دستی و در صورت نیاز از طریق تنقیه و در کلیه مراحل سونوگرافی انجام می گیرد.

وی در خصوص تغذیه یوز آسیب دیده نیز گفت: از نظر تغذیه حیوان تقریبا در  وضعیت خوبی قرار دارد و جهت سهولت دفع، در گوشت مورد استفاده پارافین تزریق می شود. ضمنا با توجه به مشاهده خون در ادرار حیوان در صبح روز یکشنبه هفته جاری، نمونه ادرار جهت انجام آزمایشات تشخیصی به آزمایشگاه بخش خصوصی ارسال شد. همچنین در غروب همان روز، تخلیه کامل مدفوع بصورت دستی انجام گرفت.

مقدم با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست جهت بهبودی حیوان و تا هر اندازه ممکن، تمام سعی و تلاش لازم را به عمل خواهد آورد اظهار امیدواری کرد: با انجام عملیات فنس کشی جاده عباس آباد در استان سمنان که در هفته گذشته از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون در حال انجام است، در صد قابل ملاحظه ای از مرگ و میر این گونه ارزشمند در اثر سوانح جاده ای در استان مذکور تقلیل یابد.