به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله عباس کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان که با موضوع راهکار‌های برون رفت از آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی کشور در حوزه قوای سه گانه با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری به نکات مهمی اشاره کردند که از آن جمله اشاره به مشکلات معیشتی بود؛ اینکه گرانی مسکن، مواد غذایی و کاهش ارزش پول ملی به مردم فشار وارد می‌کند، از جمله صحبت‌های مهم ایشان بود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های سخنان امروز مقام معظم رهبری همدردی و اشاره به درد‌های مردم است، ایشان همچنین تصریح کردند عمده مشکلات ما ریشه داخلی دارد و این پاسخ به کسانی است که ریشه مشکلات را تحریم‌های خارجی می‌دانند در حالی که ریشه حل مشکلات کشور استحکام اقتصاد درون زا است.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب به برخی بی تدبیری‌ها اشاره کردند که باعث شد ارز کشور به دست کسانی بیفتد که از آن سوءاستفاده کنند و به توزیع غلط و بی‌تدبیری در توزیع سکه و ارز نیز اشاره کردند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید بدون ملاحظه با افرادی که این وضع را ایجاد کردند برخورد انقلابی شود.

وی با اشاره به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری گفت: ایشان نامه رییس قوه قضاییه را مهم ارزیابی کردند و در بخشی از سخنانشان با واکنش به شعار مفسد اقتصادی اعدام باید گردد، گفتند عدالت باید در برخورد با مفسدان اجرا شود.

آیت الله کعبی بیان داشت: مجلس خبرگان در اجلاس شهریورماه امسال بحث پیگیری مطالبات رهبری از سران سه قوه در حل مشکلات معیشتی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و طبعا از سران سه قوه نیز برای پاسخگویی دعوت خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از شرایط کشور مطلع است و هر آنچه باید انجام دهند انجام داده اند؛ ما باید فضای مطالبه گری برای تحقق مطالبات رهبری را ایجاد کنیم.

آیت الله کعبی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم در سازمان بسیج حقوقدانان کمیته‌ای ایجاد شود و به شکل مستند و مستدل راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی را به تفصیل تهیه کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوه قضائیه نباید صرفا شکایت محور باشد، گفت: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه کشف جرم است بنابراین باید سازوکار کشف جرم بهتر شود و پرچم احیای حقوق عامه در دست قوه قضائیه قرار بگیرد.