به گزارش پارس نیوز، 

عباس پوریانی - رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی بعثت اظهار کرد: امروز در جریان بازدید از مجتمع قضایی بعثت درخواست‌های مراجعین استماع و در موارد لزوم دستوراتی پیرامون آن صادر شد.

وی ادامه داد: انجام این ملاقات‌ها آثار و برکات زیادی دارد، برای پیگیری پرونده‌ها و درخواست‌های مراجعین با قاضی شعبه رایزنی می‌کنیم و با همکاران قضایی نیز دیدار می‌کنیم.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با صلاحیت این مجتمع گفت: این مجتمع ۱۲ شعبه کیفری و ۶ شعبه حقوقی دارد که مناطق ۱۹ و ۱۶ تهران را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: شعبه تخصصی ۱۱۴۸ به پرونده‌های سرقت‌های باندی و مسلحانه رسیدگی می‌کند. تاکید ما این است که با کسانی که دست به سرقت اموال مردم می‌کنند قاطعانه برخورد شود و قضات ما در مورد کسانی که مخل نظم امنیت هستند و سوابق متعدد کیفری دارند سخت‌گیری کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: شعبه ۱۱۴۳ به پرونده‌های کودک آزاری در سطح شهر تهران رسیدگی می‌کند.

پوریانی در ارتباط با عزم دستگاه قضایی در برخورد با اخلال گران بازار اضافه کرد: در کنار مسائل اقتصادی که وجود دارد متاسفانه تبلیغات علیه نظام زیاد شده است و معاندین به هر شکل ممکن سعی می‌کنند مردم را دعوت به اغتشاش کنند این در حالی است که در این زمینه همواره ناکام بودند به دلیل اینکه مردم اصل نظام را باور دارند و خودشان را مدیون انقلاب و خون شهدا می‌دانند چه بسا شاید افرادی نسبت به برخی مسولین انتقادی داشته باشند، ولی انتقاد دلیل بر این نمی‌شود که مخالف نظام باشند.

رئیس کل محاکم تهران خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همیشه با توجه به دستورالعمل کمیته حمایت قضایی که چندین سال قبل به سراسر کشور ابلاغ شده است در این زمینه ورود کرده است به نظر می‌رسد هنوز خیلی از مدیران دستگاه اجرایی نتوانستند به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

پوریانی بر حمایت قضایی از سرمایه گذاران در چارچوب قانون اشاره کرد و گفت: جلساتی را با مدیرعامل برخی بانک‌ها برگزار کردیم هر چند نظر ما این است که افرادی که به بانک‌ها بدهی دارند باید به هر شکل ممکن نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، ولی در کنار این باید از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت شود.