او با پایین خواندن کیفیت حضور رسانه یی خود نامزدها، معتقد است: در چنین شرایطی روز به روز بیش از گذشته، پخش هر مناظره مشارکت عمومی را کاهش خواهد داد و در مسیر معکوس عمل خواهد کرد؛ مگر اینکه تغییری در این مسیر ایجاد شود.

به گزارش پارس ، امیر قادری، در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: وقتی افراد شرکت کننده در برنامه های انتخاباتی تلویزیون نتوانند حرف های تازه ای بزنند، ایده های خوبی را مطرح کنند و شخصیت رسانه ای جذابی داشته باشند، این برنامه ها مخاطب پیدا نمی کنند؛ درست است که مردم به خاطر اهمیت انتخابات دوست دارند برنامه های انتخاباتی را دنبال کنند، اما اگر این برنامه ها کیفیت مطلوبی نداشته باشند برنامه شان دیدنی نمی شود.

وی افزود: اتفاقی که تاکنون در این دوره از برنامه های انتخاباتی تلویزیون افتاده، این بوده است که نامزدهای ریاست جمهوری در اغلب گفت وگوها آدم های رسانه یی و جذابی نبودند و حرف چندان تازه ای برای مردم نداشتند که البته این موضوع تقصیر تلویزیون نیست.

این منتقد خاطرنشان کرد: اگر قرار است نقدی بر برنامه های انتخاباتی صداوسیما داشته باشیم، این نقد بیشتر متوجه نامزدهاست که باید به عنوان فردی رسانه یی و جذاب در برنامه ها حاضر شوند و حرف جدیدی برای مردم داشته باشند.

قادری معتقد است: با توجه به این نوع گفتگوها که اکنون در برنامه ها شاهد آن هستیم و همچنین حرف های تکراری و بدون ایده و انتقادات پیش پا افتاده ی نامزدها، تلویزیون هر کاری هم می کرد باز نمی توانست برنامه هایش را جذاب تر از این تولید کند.

او ادامه داد: برنامه های انتخاباتی تلویزیون مانند برنامه های رسانه ای یی شده که افراد جذاب و دارای حرف نو در آن شرکت نکردند و از آنچه که انتظار داشتیم سطح شان پایین تر بوده است، اگر این برنامه ها با این سطح از گفتمان ها و ایده های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیش بروند باید گفت پخش هر کدام از این برنامه ها و حضور هر کدام از نامزدها در برنامه ها از مشارکت انتخاباتی مردم می کاهد.

قادری در ادامه مطلب بالا در عین حال گفت: شاید هم تلویزیون از این بی انگیزگی و جذاب نبودن برنامه ها چندان ناراضی نباشد.