به گزارش پارس نیوز، 

 

طی نامه‌ای از مدیر کل روابط بین الملل قوه قضاییه خواست که با همکاری وزارت خارجه نسبت به انتقال اجساد به کشور اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از این در رابطه با جزییات ماجرا گفته بود: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان گردید مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر شمس اظهار داشت: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احد از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.

پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیاء دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیر کل ورزش و جوانان استان به دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ گردیده است.