به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید ایمان خلیلی، یک مهندس مکانیک و علاقمند به شاخه پزشکی درمان مشکلات عصبی، ماهیچه یی و اسکلتی، تختی را طراحی کرده و ساخته است که می تواند به کاهش درد و درمان بیرون زدگی دیسک کمر و گردن کمک کند.

طرح وی از این نظر اهمیت دارد که طبق برآوردها ۹۷ درصد افراد در طول زندگی حداقل یکبار کمر درد را تجربه می کنند و بسیاری از آنها تا مدت ها از این درد رنج می برند.

امروزه بر حسب نوع کمر درد افراد، روش های خاصی برای درمان آنها در نظر گرفته می شود؛ از جمله این روش ها اقدامات توان بخشی مانند فیزیوتراپی است که به صورت فیزیکی ونه جراحی و شیمیایی، اختلالات ایجاد شده را تعدیل، پیشگیری ودرمان می کند.

سید ایمان خلیلی اعمال فیزیوتراپی را در تخت ابداعی خود گنجانده و مدعی است که این تخت می تواند با حرارت دهی بر روی نقاط مختلف بدن در برنامه زمان بندی تعیین شده و با شبیه سازی انواع ماساژ های ویبره، خطی، سطحی و عمیق ماهیچه، آن را برای کشیده شدن و جابه جایی مهره ها آماده کند.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره شیوه کار این تخت توضیح داد: با حرارت دهی و ماساژ این تخت، ماهیچه ها برای کشش آماده می شوند و با کشیدن شدن استخوان ها در ناحیه ای که عارضه دیسک کمر وجود دارد، بیرون زدگی مهره ها سر جای اصلی خود باز می گردد و فاصله بین دو مهره تنظیم می شود.

این مخترع جوان ادامه داد: در این تخت حرارت دهی و ماساژ هایی نیز برای تقویت ماهیچه ها پس از تنظیم مهره ها به منظور جلوگیری از بازگشت مهره ها به حالت اولیه، تعبیه شده است.

خلیلی که نمونه اولیه این تخت را با هزینه شخصی ساخته استبا پزشکان و فیزیوتراپیست هایی برای تایید کارکرد آن مشورت کرده و طرح خود را به عنوان یک اختراع به ثبت رسانده است.

به گفته وی برای تولید این تخت، تامین مکان ساخت و تهیه تجهیزات و مواد اولیه به ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است اما قیمت نهایی هر تخت طبق برآوردها، پنج میلیون تومان محاسبه شده است.