به گزارش پارس ، هادی طوفانیان، مخترع این سیستم و متخصص الکترونیک در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیاده سازی این سیستم با نصب یک پکیج هوشمند و دیجیتالی در داخل اتوبوس، یک تابلوی هوشمند در کنار هر ایستگاه و راه اندازی مرکز کنترل هوشمند امکان پذیر است.

وی افزود: سیستم هوشمند کنترل خطوط اتوبوس با هدف رفع مشکلات و نارضایتی مردم از ناوگان فعلی حمل و نقل و تولید ثروت به روش تبلیغات هوشمند طراحی شده و دارای کشش بازار وسیعی است.

طوفانیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین شکایات شهروندان از سازمان های اتوبوس رانی شهرهای مختلف، نگه نداشتن رانندگان در ایستگاه های تعیین شده است، یکی از کاربردهای این سیستم ثبت تخلفات رانندگان اتوبوس است.

وی افزود: همچنین با استفاده از سیستم هوشمند کنترل خطوط اتوبوس می توان به تردد اتوبوس ها در ایستگاه ها بر اساس تخمین حجم مسافران نظم داد.

طوفانیان تصریح کرد: یکی دیگر از کاربردهای این سیستم، اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس در یک خط خاص با ارسال پیام کوتاه به سازمان اتوبوسرانی است. علاوه بر این در هر ایستگاه مانیتوری نصب می شود که زمان رسیدن اتوبوس به خطوط را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس قراردادی با سازمان اتوبوسرانی شهر مشهد مقدس، ۵۰ دستگاه مجهز به این سیستم شده اند، گفت: با توجه به علاقمندی سازمان اتوبوسرانی مشهد و افزایش تجهیز اتوبوس ها به سیستم هوشمند کنترل خطوط، دانش فنی این اختراع را به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان به یک شرکت خصوصی حوزه حمل و نقل واگذار کردم.

طوفانیان خاطرنشان کرد: در این سیستم، یک مانیتور هوشمند تبلیغات نیز تعبیه شده است که با کسب مجوز از وزارت ارشاد، اقدام به پخش فیلم های کوتاه و اخبار می کند که هر روز از طریق امواج بلوتوث به مانیتورهای اتوبوس ها ارسال می شود.