به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار علیرضا اکبرشاهی با اعلام این خبر گفت: مأموران اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در اردیبهشت ماه امسال موفق به انهدام شش باند قاچاق و ترانزیت مواد مخدر شدند و علاوه بر هلاکت پنج قاچاقچی مسلح، بالغ بر شش تن انواع مواد مخدر را کشف کردند.

وی افزود: در این عملیات که در شهرستان های زابل، سراوان، خاش و سرباز انجام شد، مقدار ۴۴۸۰ کیلوگرم تریاک، ۱۲۶۴ کیلوگرم حشیش و ۱۸۶ کیلوگرم هرویین کشف شد.

به گفته وی، کشف این میزان مواد توسط اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در اردیبهشت ماه امسال در حالی صورت می گیرد که در فروردین ماه نزدیک به دو تن مواد مخدر در آن استان کشف شده بود.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد بیان کرد: به موازات تکمیل استحکامات فیزیکی و افزایش استقرار نیروهای مقابله با عرضه در نواحی شمالی تر مرزهای کشورمان با افغانستان که قاچاقچیان را به سمت استفاده بیشتر از دالان شمالی و عبور دادن محموله های مواد مخدر از مسیر جمهوری های آسیای میانه و مرکزی به طرف روسیه و اروپا سوق داده، جریان قاچاق در مسیر جنوبی به استفاده از مسیر پاکستان و نیز آب های گرم جنوب گرایش پیدا کرده، به نحوی که از مجموع شش محموله کشف شده چهار فقره از مسیر پاکستان وارد مناطق مرزی کشورمان شده بود.

اکبرشاهی گفت: بدیهی است مجموع عملیات مذکور که در راستای تشدید اقدامات مقابله ای بر علیه شبکه ها و باندهای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و تمرکز برخورد با قاچاقچیان و اشرار مسلح در طول مرزهای جنوب شرق کشور صورت می گیرد نقش به سزایی در تمایل شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر به استفاده از گستره مسیرهای دریایی داشته است.