به گزارش پارس ، علیرضا دبیر نامزد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور در فارس به سوالات خبرنگاران در خصوص شورای چهارم پاسخ داد.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در دور سوم شوراهای شهر گفت: عملکرد در این دوره قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه، ۸۵ درصد کارها کارشناسی بوده است گفت: کارها در مسیر رشد قرار گرفته است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با تأکید بر این موضوع که افرادی باید نامزد شورای شهر شوند که نگذارند شیب فعالیت ها در شهر کم شود گفت: باید افرادی ورود پیدا کنند که برنامه داشته باشند و فهم عمومی از شهر داشته باشند.

وی با بیان اینکه، شورای چهارم باید به دنبال تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد گفت: اگر مدیریت یکپارچه ایجاد نشود بسیاری از کارها در شهر انجام نمی شود.

به گفته دبیر، مدیریت یکپارچه شهری در تهران با سایر شهرها متفاوت است.

نامزد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: موضوعی که باید شورای چهارم دنبال کند بحث آلودگی هواست، سالانه ۴ هزار نفر در کلان شهر تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و در نظرسنجی ها ۹۷.۳ درصد از شهروندان اعلام کردند که آلودگی هوا یکی از معضلات آنهاست.

وی به موضوع ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: از دیگر مشکلات کلان شهر تهران معضل ترافیک است که باید با مدیریت یکپارچه آن را برطرف کرد.

به اعتقاد دبیر، اولویت باید در شورای شهر به کسانی داده شود که فهم عمومی از شهر داشته باشند شورا به افراد متخصص نیاز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه شورای یک نهال حدوداً ۱۲ سال است گفت: در دور اول شورا مشکلاتی در شهر ایجاد شد اما دور سوم اقدامات خوبی انجام شد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: شورای شهر باید شورای مردم باشد نه شورای شهرداری.

وی با بیان اینکه اختیارات شورا محدود است، گفت: باید در عملکرد شهرداری نظارت کنیم چون نمی توانیم کاری انجام دهیم تنها کسی را می توانیم ملزم به اقدامات کنیم شهرداری تهران است و نظارت ما فقط بر روی شهرداری است.

دبیر با اشاره به اینکه مشکل ما فقط این مشکلات نیست و بزرگتر از این حرفهاست، گفت: باید در بحث های کلان حوزه شهری موضوعات را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در بحث شهرسازی طرح های بالادستی داریم ایرادی که در شورا برای برنامه ۵ ساله است این است که منطبق با زمان سند چشم انداز نیست و باید زمان این دو با هم یکی باشد تا بتوانیم کار را همزمان پیش ببریم.

دبیر اضافه کرد: در تمام حوزه ها طرح جامع داریم و باید براساس طرح جامع کارها پیش رود و همچنین حوزه نظارت را قوی کنیم.

وی تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی باید انعطاف پذیر باشد شهر مرده نیست یک موجود زنده است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: کار مهم در مدیریت شهری این بود که بحث حیات خلوت ها را جمع آوری کرد و ذی حسابانی را در شهر گذاشتند.

دبیر در خصوص کمیسیون های فعلی شورای شهر گفت: تعداد کمیسیون های شهر کم است و باید حداقل ۵ کمیسیون شهر در شورا داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در شهر توقع مردم از شهرداری بالا رفته است.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در خصوص ورود افرادی که دارای مسئولیت های مختلفی هستند، گفت: این افراد در صورتی که وارد شهر شدند بهتر است از شغل های قبلی خود استعفا دهند و وقت بیشتری را برای شهر قرار دهند و همچنین یک فهم عمومی از شهر داشته باشند و در شورا ساکت ننشینند.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: خواهش ما این است که افراد سیاسی وارد شورا نشوند، شورا یک کار اجتماعی است و باید به کارشناسان و افراد فن آن را سپرد.

دبیر تأکید کرد: اما باید اعضای شورای شهر سیاست را خوب بلد باشند اما سیاسی کاری نکنند.

وی تأکید کرد: اعضای شورا باید در صحن حرف خودشان را بزنند و معامله نکنند که موضوعی به نفع دیگری است یا نه.

وی همچنین در ادامه در خصوص توسعه مترو در تهران گفت: در حقیقت سالی ۱۵ کیلومتر مترو در تهران به بهره برداری می رسد این در حالی است که تا پایان مرداد ۸۴ سالی ۲ کیلومتر مترو در تهران احداث می شد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: با وجودی که ۱۵ کیلومتر مترو در تهران در حال حاضر آماده بهره برداری است اما سالی ۳۰ کیلومتر تونل بهره برداری می کنیم اگر دولت سهم مردم را در مترو داده بود امروز متروی تهران تکمیل شده بود.