به گزارش پارس نیوز، 

 

در این مطلب می خوانید

تولید پروتئین گرماشوک را تحریک می‌کند.

مشکل بی‌خوابی را رفع می‌کند.

 مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

راه‌حلی برای داشتن یک خواب خوب شبانه است.

استرس را از بین می‌برد.

راه‌حل برای آرامش روزانه است.

اضطراب را از بین می‌برد.

حمام کردن روحیه‌تان را بهتر می‌کند

منافذ پوست را به صورت طبیعی پاک می‌کند.

میزان تحرک شما را ارتقاء می‌دهد.

تاثیری مانند ماساژ دارد.

دوش آب گرم با تحریک کردن عصب های بدن باعث تحرک و پویایی بدن می گردد. دوش آب گرم خستگی را از بدن خارج می کند و آرامش و نشاط را به ارمغان می آورد. در این مقاله با فواید بی نظیر دوش آب گرم آشنا شوید.

 

تولید پروتئین گرماشوک را تحریک می‌کند.

آب گرم بدون این‌که حتی خودتان متوجه بشوید، نوعی تمرین سبک برای بدن‌تان است. هنگامی که بدن در معرض آب گرم قرار می‌گیرد، اولین واکنش این است که بدن دچار استرس می‌شود. با این حال، از آن‌جایی که هیچ نتیجه‌ی بدی رخ نمی‌دهد، این فرایند تنها بدن شما را در برابر چیزهای استرس‌زا که در آینده ممکن است بر بدن‌تان تاثیر بگذارند، قوی‌تر می‌کند. این تاثیر تقریبا شبیه به تاثیری است که واکسن روی بدن‌تان دارد.

 

مشکل بی‌خوابی را رفع می‌کند.

عوامل زیادی هستند که سبب بروز بی‌خوابی می‌شوند. بعضی از شما ممکن است فکر کنید که وقتی بدن‌تان خیلی خسته است، به راحتی می‌توانید به خواب بروید. خوب، این همیشه درست نیست، چون هر چه بدن‌تان خسته‌تر باشد، ‌به خواب رفتن نیز برای‌تان دشوارتر خواهد بود. تنها راه‌حلی که همیشه در دسترس است و حتی نیمه شب نیز می‌توانید از آن استفاده کنید، گرفتن دوش آب گرم است.

 

 مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

مقاومت بدن یا سیستم ایمنی نقش مهمی در بدن شما ایفا می‌کند. پروتئین گرماشوک زمانی که بدن‌تان با آب گرم تماس پیدا کند،  تولید خواهد شد و به مقاوم‌تر شدن بدن‌تان کمک خواهد کرد.

 

راه‌حلی برای داشتن یک خواب خوب شبانه است.

به شدت توصیه می‌شود که درست قبل از این‌که به رخت‌خواب بروید، ‌یک دوش آب گرم بگیرید. این کار مغز، عضلات و سلول‌های بدن شما را به آرامش می‌رساند. هرچه بدن‌تان آرام‌تر باشد، کیفیت خواب‌تان نیز بالاتر خواهد بود.

 

استرس را از بین می‌برد.

گاهی اوقات پیش می‌آید که یک روز بسیار طولانی در محل کار داشته باشید و وقتی می‌خواهید به خانه بروید، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که به تخت‌تان بروید و بخوابید. خب، چرا قبل از این‌که به تخت‌خواب‌تان بروید، زمانی را برای گرفتن دوش آب گرم اختصاص نمی‌دهید؟ قطعا شگفت‌زده خواهید شد که آب گرم نه تنها قادر به تمیز کردن آلودگی‌ها از روی پوست‌تان است، بلکه تمام استرسی را که در عضلات‌تان احساس می‌کنید،‌ از بین می‌برد.

راه‌حل برای آرامش روزانه است.

هر بار که احساس استرس، خستگی یا کمی سردرد دارید، بلافاصله سراغ آسپیرین نروید زیرا برای آرامش یافتن تنها چیزی که واقعا کمک‌تان می‌کند، گرفتن دوش آب گرم است.

 

اضطراب را از بین می‌برد.

اضطراب را سرسری نگیرید زیرا این مشکل می‌تواند در آینده سبب بروز مشکلات روحی بسیار بزرگ‌تری در شما شود. به همین دلیل پیدا کردن یک راه‌حل روزانه برای مقابله با اضطراب بسیار توصیه می‌شود و دوش آب گرم ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌حلی است که می‌توانید برای این مشکل پیدا کنید.

 

حمام کردن روحیه‌تان را بهتر می‌کند

یک حمام آب گرم می‌تواند احساس افسردگی و بدبینی را از شما دور کند و به شما این امکان را می‌دهد تا ترکیبی از تنهایی و سکوت و راحتی را احساس کنید. به طور کلی حمام کردن با تقویت حس راحتی و آرامش به ذهن اجازه می‌دهد نوعی امنیت را تجربه کرده و در نتیجه بدن هم آرام شود.

 

منافذ پوست را به صورت طبیعی پاک می‌کند.

برای تمیز کردن پوست‌تان لزوما نیازی به محصولات گران قیمت ندارید زیرا گرفتن دوش آب گرم به طور منظم روی پوست‌تان شگفتی می‌آفریند. تمیز بودن منافذ به داشتن پوستی سالم منجر می‌شود و آب گرم تنها عنصر مورد نیاز باز کردن منافذ و سپس آن تمیز کردن آن‌ها است. اگرچه گرفتن دوش آب سرد نیز بعد از آن برای بستن منافذ باز، بسیار توصیه می‌شود چرا که با این کار از عفونت بیش‌تر ناشی از باکتری‌های جدید که ممکن است در منافذ پوست که هنوز باز هستند، جا خوش کنند، جلوگیری می‌شود.

 

میزان تحرک شما را ارتقاء می‌دهد.

التهاب می‌تواند باعث مشکلات جدی برای مفاصل‌تان شود و میزان تحرک شما را کاهش دهد. خوب، اگر دچار مشکلاتی در مفاصل‌تان هستید، گرفتن دوش آب گرم برای کاهش علائم و همین‌طور درد به شدت توصیه می‌شود و به بهبود اوضاع حرکتی‌تان کمک می‌کند.

 

تاثیری مانند ماساژ دارد.

زمانی که قصد دارید بدن‌تان را آرام کنید و سفتی عضلات را از بین ببرید، هیچ چیز به اندازه‌ی ماساژ لذت‌بخش نیست. قطره‌های آب گرم روی پوست شما مانند نوعی مینی‌ ماساژ هستند که برای ریلکس کردن بدن‌تان نیاز دارید. به طور منظم دوش آب گرم بگیرید چرا که راه‌حلی ارزان و در عین حال آسان برای از بین بردن سفتی عضلات است.