به گزارش پارس نیوز، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: روز پنجشنبه در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، شرق فارس و جنوب کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید رخ می‌دهد و همچنین فردا (چهارشنبه) و پس‌فردا (پنجشنبه) سرعت وزش باد در شرق کرمان و خراسان جنوبی افزایش می‌یابد. طی سه‌ روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق عراق و استان‌های واقع در جنوب غرب کشور، در برخی مناطق ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز غرب خلیج‌فارس و از فردا بعدازظهر مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و همچنین از چهارشنبه شب تا جمعه دریای خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی آن مواج خواهد بود. همچنین امروز آسمان شرق خلیج‌فارس، جزایر شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان و سواحل دریای عمان غبارآلود خواهد بود.

وظیفه با تاکید بر این که طی سه روز آینده درشرق کشور بویژه در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی به سبب وزش باد شدید، گردوخاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد گفت: توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده ای بکار گرفته شود.

هوای تهران امروز صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت امروز ۳۸ درجه سانتیگراد اعلام شده است. همچنین امروز دمای هوای اهواز به ۴۷ درجه سانتیگراد می‌رسد که فردا و پس‌فردا یک تا دو درجه کاهش خواهد یافت.