به گزارش پارس نیوز، شرایط خاص جغرافیاییجاده چالوس که منجر به عرض بسیار باریک این جاده، شیب فراوان، پیچ‌های خطرناک و شرایط خاص جوی شده است، باعث شده که تردد در این جاده نیاز به دقت فراوان و همچنین آشنایی رانندگان با شرایط مسیر داشته باشد.

در کنار آن اما بحث‌هایی درباره ریختن گازوئیل در مسیر تردد وسایل نقلیه در شایعات مطرح شده که گفته می‌شود از سوی تعدادی از یدک‌کش‌ها که مسئولیت جابه‌جایی خودروهای تصادفی را بر عهده دارند، انجام می‌شود تا معادله تردد در این مسیر مهم اتصال میان تهران و استان های شمالی پیچیده‌تر شود.

در طول روزهای گذشته تصاویری جدید نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شد که حاکی از به زمین خوردن تعدادی از موتورسیکلت‌های در حال حرکت در چالوس بود. موضوعی که معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز آن را رد می‌کند.

منصور کیایی با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از منتشر شدن این تصاویر ما به طور رسمی از پلیس راه حاضر در جاده چالوس استعلام گرفتیم که این موتورسیکلت‌ها در چه زمانی با حادثه روبرو شده‌اند.

نتایج این استعلام‌ها نشان می دهد که فیلم منتشر شده مربوط به یک روز بارانی است در حالی که ما در طول روزهای گذشته شرایط جوی این گونه در چالوس نداشته‌ایم و همچنین پلیس راه نیز رسما اتفاق افتادن این فیلم در روزهای اخیر را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه برخی اختلاف نظرها میان افرادی که در جاده چالوس فعالیت می کنند، مسائل و ابهام‌هایی را ایجاد کرده است، توضیح داد: برای مثال در چالوس حدود ۴۰ یدک کش فعال هستند که به شکل مستقل کار می‌کنند و حاضر نیستند که به طور رسمی با شرکت‌های فعال در این حوزه قرارداد بسته و از طرف آنها به مناطق اعزام شوند. همین مسئله این ابهام را به وجود آورده که شاید اختلاف میان این گروه‌ها موجب خراب کاری شود که هر چند ما آن را رد نمی کنیم اما نیاز به آن وجود دارد که به طور دقیق بررسی شده و در صورتی که مجرم یا متهمی وجود داشته باشد، باید بررسی‌های لازم در رابطه با آن صورت گیرد.

نصب شش دوربین در مناطق حادثه خیز چالوس

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز با بیان اینکه این اداره کل بررسی‌های کاملی در رابطه با مناطق حادثه‌خیز چالوس انجام داده است، اظهار کرد: ما مطرح کردیم که انتقادهایی که در این زمینه وجود دارد باید به طور دقیق مشخص شود. برای مثال گفته‌اند که در برخی نقاط چالوس سطح یا روده راه مشکل لغزندگی دارد. ما این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم و حتی از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خواسته ایم که به عنوان متخصص در این زمینه نظر خود را ارائه کنند.

کیایی افزود: در کنار آن بحث کنترل سرعت و تخلفات در نقاط حادثه خیز نیز یکی دیگر از اولویت های بررسی شده از سوی ما بود و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت، حداکثر تا پایان شهریور شش دستگاه دوربین جدید در این جاده نصب می شود که به طور همزمان تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند را رصد می‌کنند.

به گفته وی، تلاش می‌شود که این دوربین ها تا پیش از پایان یافتن دو ر پایانی سفرهای تابستانی که جزو شلوغ ترین دوران جاده چالوس در سال به حساب می‌آید، رسما وارد مدار شود.