به گزارش پارس نیوز، 

قاضی محمد بخشی محبی پیرامون مسائل باغ وحش مشهد اظهار داشت: امروز نماینده دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی برای توضیحاتی مراجعه کردند، زیرا روز گذشته بازدیدی از محل به همراه نماینده دامپزشکی داشتیم و مباحث مربوط به بهداشت باغ وحش مدنظر بود تا گزارش کامل‌تر شود. وضعیت بهداشتی مورد تائید شبکه دامپزشکی نبود و حتی دامپزشک مستقر نیز در آنجا بوده، اما متاسفانه گزارشات لازم را ارائه نکرده است.

معاون دادستان مشهدمقدس گفت: تعدادی داروی تاریخ مصرف گذشته در این بازدید کشف شد و کمبود داروی بی‌حسی و بیهوشی در آنجا مشهود بود؛ اگر اتفاقی مانند عفونت دم ببر بیفتد و ببر تلف شود؛ یکی از علل همین فقدان تجهیزات لازم است. فقدات تاسیسات و دستگاه‌هایی برای استریل‌کردن لوازم جراحی نیز در این بازدید مشهود بود و مشکلات بهداشتی مانند این وجود داشته است.

بخشی محبی بیان کرد: فقدان چاله آهک و مواد ضدعفونی در ورودی اتاقک حیوانات نیز در این بازدید مشهود بود؛ کارشناسان بعد از بازدید به محلی که سابقا پوست حیوان در آن کشف شده بود بازمی‌گردند و آنجا مشاهده می‌شود که دو پوست یوزپلنگ در آنجا است و تعدادی جمجمه نیز در شرایط بدی در محل مخفی شده بود و تمامی پوست‌ها و جمجمه‌ها از محل جمع‌آوری و در اختیار حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون ۱۵ قلاده ببر در باغ وحش مشهد است که تعدادی از آن‌ها توله و شیرخوار هستند و تا ساماندهی کامل باغ وحش موضوع را ادامه خواهیم داد.

بخشی محبی با اشاره به اظهارات متعدد در این زمینه گفت: آن چیزی که وجود خواهد داشت قضاوت مردم نسبت به تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظر افراد است. البته مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در صحبتی عنوان کردند برخی صحبت‌ها را نداشتم و در انعکاس اشتباه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵ ببر در باغ وحش مشهد داریم و اگر قرار باشد هر سال ۸ ببر را از دست بدهیم دو سال دیگر ببر نداریم و توجیه ندارد ببر‌ها را از دست بدهیم. ظرف سه ماه، ۷ ببر و در خرداد امسال نیز یک ببر دیگر با عفونت دم از میان رفته است؛ چطور می‌شود یک ببر داخل باغ وحش به دلیل عفونت دم تلف شود؟