به گزارش پارس نیوز، مردادماه را می‌توان بی‌حاشیه‌ترین ماه سال در دانشگاه‌ها دانست؛ ماهی که اکثر دانشگاه‌ها تعطیل هستند یا حداقل فعالیت تحصیلی در آن صورت می‌گیرد، اما همین ماه یکی از پراسترس‌ترین روز‌ها را برای دانشجویان دارد؛ ماهی که در آننتایج اولیه کنکور سراسری اعلام می‌شود، داوطلبان دکتری درگیر مرحله دوم این آزمون هستند و داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد نیز منتظر اعلام نتایج. اما در این میان بسیاری از داوطلبان به دنبال اطلاعات دقیق زمان اعلام نتایج آزمون‌های مختلف هستند.

کنکور سراسری سال ۹۷ که در تیرماه با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد، طبق گفته مسئولان سازمان سنجش قرار است تا دوازدهم مردادماه نتایج اولیه آن اعلام شود. همچنین نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریورماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اما کنکور کارشناسی‌ارشد سال ۹۷ نیز که در اردیبهشت‌ماه با حضور ۵۷۵ هزار و ۶ نفر برگزار و در خردادماه نتایج اولیه اعلام شد، هفته اول شهریورماه نتایج نهایی آن اعلام می‌شود. خبر دیگر برای این مقطع اینکه داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی که نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر نسبت به انتخاب رشته این مقطع اقدام کرده‌اند، دهه اول شهریورماه باید منتظر نتایج نهایی باشند.

خبر بعدی برای داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد پزشکی که آزمون آن در تیرماه با حضور ۷۵ هزار داوطلب برگزار شد، اینکه تا ۱۰ شهریورماه باید منتظر اعلام نتایج نهایی باشند و دست آخر، داوطلبان آزمون دکتری نیز که این روز‌ها درگیر مرحله دوم آزمون خود هستند، قرار است نتایج نهایی تا دهم شهریورماه اعلام شود.
 

نتایج ۴ کنکور پرطرفدار کی اعلام می‌شود؟