به گزارش پارس نیوز، سرهنگ داوود فرد معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در ادامه اقدامات پلیس آگاهی در برخورد با سارقان خشن، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان تحت تعقیب این اداره به نام مسعود .م ( 27 ساله ) که از اواخر سال گذشته و پس از دستگیری گروهی از سارقین خشن و زورگیر تحت تعقیب قرار گرفته ، به تازگی اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین به عنف کرده است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد:کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اطمینان از صحت اطلاعات بدست آمده و با بهره گیری از سوابق مسعود . د اقدام به شناسایی محل تردد وی در قهوه خانه ای در منطقه سلطان آبادکرده و به منظور شناسایی دیگر اعضای گروه جدید سارقین ، این محل را تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار دادند.

وی گفت: مأموران موفق به شناسایی پنج عضو دیگر این گروه از سارقین زورگیر به نام های مرتضی (29 ساله) ، میثم (27 ساله) ، مسعود (25 ساله) ، امیر (29 ساله) ، نادر (24 ساله) و وحید (22 ساله) و مخفیگاه های آنها در شهرستان های اسلامشهر و بهارستان شدند .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: همزمان با اقدامات نامحسوس پلیسی جهت شناسایی این گروه از سارقین و مخفیگاه های آنها ، شکایت های مشابهی مبنی بر زورگیری از افراد رهگذر و عابرین پیاده در سطح شهر تهران بویژه در مناطق یافت آباد ، عبدل آباد ، نواب ، تهرانپارس ، نعمت آباد ، جیحون ، فلاح و ... به اداره پنجم پلیس آگاهی اعلام شد مبنی بر اینکه گروهی از سارقین زورگیر با استفاده از موتورسیکلت های طرح هوندا 125 و آپاچی ، در قالب گروه های دو ، سه و بعضا 4 نفره اقدام به زورگیری و سرقت وجوهات و گوشی های تلفن همراه آنها کردند .

سرهنگ داوود فرد ، با اعلام خبر دستگیری تمامی اعضای این گروه از سارقین اعلام داشت : همزمان با شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقین خشن در منطقه سلطان آباد و وقوع سرقت های مشابه زورگیری در تهران ، تصاویر بدست آمده از متهمین از سوی دهها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

وی گفت: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان های اسلامشهر و بهارستان اعزام شده و همه متهمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت و عضویت در گروه سارقین شده اما پس از اطلاع از دستگیری دیگر همدستان خود ، ارائه مستندات غیرقابل انکار و نهایتا مواجهه حضوری با دهها مالباخته و شناسایی دقیق آنها از سوی شکات و مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به سرقت های بعنف و زورگیری از عابرین پیاده و افراد رهگذر به شیوه پرسه زنی با موتورسیکلت در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند.

وی گفت: در زمان دستگیری متهمان و در بازرسی از مخفیگاه های آنها ، چندین دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و آپاچی متعلق به اعضای گروه نیز توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد که متهمین صراحتا به انجام سرقت های خود با آنها اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره گردنبند قاپی و موبایل قاپی همراه با استفاده از سلاح سرد و شناسایی دقیق متهمین از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمین جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.