به گزارش پارس نیوز، 

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگاران اعزامی به سرزمین وحی به تشریح آخرین وضعیت حجاج ایرانی و همچنین آخرین آمار زائران وارد شده به عربستان پرداخت.

محمدی اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی وارد عربستان شده اند؛ ۱۰ هزار نفر از این زائران وارد مدینه و ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیز به مکه مشرف شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: خدماتی که تاکنون به زائران ایرانی ارائه می‌شود، خوب بوده و رضایت نسبی حجاج را در پی داشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: علی رغم محدودیت هایی که در موضوع تامین نوع اسکان زائران در شهر مدینه منوره وجود داشته است، خوشبختانه محل اسکان زائران ایرانی از امکانات خوبی برخوردار است و شرایط مناسبی برای استقرار آن‌ها فراهم شده است.

محمدی همچنین اضافه کرد: موضوع تغذیه و غذای زائران ایرانی حج تمتع سال جاری، نسبت به سال گذشته، از تنوع و کیفیت بالاتر و مطلوب تری برخوردار است.

وی یادآور شد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی نیز با توجه به استقرار پزشکان متخصص ایرانی در درمانگاه های مدینه به خوبی انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد: موضوع حمل و نقل حجاج ایرانی نیز نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و امکانات مناسب تری برای انجام امر حمل و نقل مورد نیاز زائران ایرانی فراهم شده است.

محمدی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی برای زائران ایرانی پیش نیامده است و ارائه انواع خدمات طبق روال عادی در جریان است.