به گزارش پارس نیوز، 

مهرزاد حمیدی در همایش کوهپیمایی و گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق 19 گانه شهر تهران در ایستکاه 7 تله کابین توچال شرکت کرد. او در این گردهمایی گفت: «شعار دنیای امروز آموختن برای باهم‌دیگر زیستن است. سند تحول منادی چرخش و تحول از حوزه آموزش به حوزه پرورش و توجه به همه ابعاد حیات طیبه است.»

حمیدی شهر تهران را در امور تربیت‌بدنی و سلامت الگو برای سایر استان‌ها دانست و افزود: «کم‌تحرکی و چاقی در بین دانش‌آموزان و جامعه رو به افزایش است و باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان را به ویژه در دوره ابتدایی، با حرکت مانوس کنیم. 21 درصد دانش آموزان چاق هستند و شاخص توده بدنی فرزندان ما از کشورهای همجوار پایین‌تر است و امروز دچار نسل نشسته شده‌ایم و باید کمک کنیم تا این موضوع اصلاح و برطرف شود.»

حمیدی ادامه داد: «دانش‌آموزان در ابتدایی باید با حرکت مانوس باشند بنابراین آموزگاران پایه باید توانمندو تقویت شوند. تربیت‌بدنی یعنی پرورش، اگر بخواهیم انسان‌هایی شاد و متوازن در همه ابعاد وجودی و اجتماعی و وفادار به گروه داشته و همکاری‌های تیمی را افزایش دهیم باید به ترویج ورزش اهتمام کنیم. تربیت‌بدنی تربیت‌کننده است.»

او افزود: «چاقی یک مسئله تهدیدکننده امنیت ملی است. سواد حرکتی مثل سواد نوشتن نیست زیرا تنها تا 11 سالگی اتفاق می‌افتد. در دبستان باید سواد حرکتی را ایجاد کنیم در غیر این صورت در دوره متوسطه ایجاد نمی‌شود.»