به گزارش پارس به نقل از ۷ روز زندگی، او که تندیس بلورین و دیپلم افتخار جشنواره سیما را به عنوان بهترین بازیگر زن به دست آورده، صدا پیشه عروسک های گوگولی و نخودی در برنامه « زنگین کمان» و انیمیشن هایی مانند « سیا ساکتی» و همچنین « دهکده گلپونه ها» ، « باغ شادونه» و… نیز است.

Ÿ چطور وارد کار کودک شدید؟

من وقتی کوچک بودم همیشه با بچه ها بازی می کردم، الان هم بچه ها دور من جمع می شوند. من عاشق بچه ها هستم و هنوز هم کودک درونم بسیار فعال است، حتی در نشست های فامیلی و خانوادگی حس درونی ام نسبت به بچه ها زیاد است و وقتی در یک جمع قرار می گیرم، نمی توانم خودم را بزرگسال بدانم.

Ÿ قبول دارید تا عاشق بچه ها نباشید، نمی توانید با آنها کار کنید؟

دقیقاً همین طور است! بچه ها آنقدر تیزهوش هستند و قدرت احساسات شان قوی است که خیلی زود متوجه می شوند که امروز خاله خورشید با چه روحیه ای سر کار آمده است. البته بیشتر همکارانم مثل من با عشق و علاقه کار کودک انجام می دهند. من معتقدم بچه ها خیلی خوب این رفتارها را متوجه می شوند و احساس خاله ها و عموها را درک می کنند.

Ÿ با این حساب بچه ها خیلی خوب احساس شما را می فهمند؟

وقتی برنامه اجرا می کنم، در یک لحظه به بچه ها نگاه می کنم و می بینم که با لبخند معصومانه ای من را نگاه می کنند، آن وقت حس می کنم که انرژی من را با نگاه شان درک کرده اند.

Ÿ به نظر می رسد کار شما نقش بازی کردن نیست، بلکه نقش ها ساخته می شوند…

با شما موافقم. در ارتباطی که با بچه ها برقرار می کنم. به طور ناخودآگاه دیالوگ ها ساخته می شودو ما آنها را پرورش و به بچه ها انتقال می دهیم. من روی آنتن نقش بازی نمی کنم و خود واقعی ام هستم. در واقع احساس می کنم یک بچه شیطان هستم که برای بچه ها برنامه اجرا می کنم.

Ÿ کار با کودکان سخت نیست؟

سخت است از این دید که بچه های امروزی نمی توانند هر چیزی را باور کنند. شاید دوران کودکی ما همه چیز برایمان قابل باور بود اما الان بچه ها آن قدر باهوش شده اند که برقراری ارتباط برای پذیرفتن یک سری مسائل بسیار سخت شده است. البته این به ما مجریان بر می گردد که چگونه بتوانیم حس خودمان را به بچه ها انتقال بدهیم.

Ÿ تا به حال شده مشکل بزرگی برایتان پیش بیاید و همان لحظه روی آنتن برنامه داشته باشید؟

بارها برای من مشکلاتی پیش آمده که در روحیه و حتی جسم من هم تاثیر گذاشته اما باور کنید همین که سر کار می روم و با بچه ها روبرو می شوم تمام مشکلات را فراموش می کنم و واقعاً تخلیه روحی و جسمی می شوم.

Ÿ برای بچه ها دل تنگ نمی شوید؟

خیلی زیاد! من آنقدر عاشق بچه ها هستم که وقتی از آنها دور هستم، دوست دارم هر چه زودتر به دنیای آنها برگردم و برایشان برنامه اجرا کنم.

Ÿ شما وظیفه سنگینی هم در قبال بچه ها دارید. چقدر در کارتان به بچه ها آموزش می دهید؟

من اولین هدفم این است که تمام ذهن و فکرم این باشد که پیامی را به بچه ها انتقال بدهم. یکی از دلایلی که کار « گل گندم» بسیار با استقبال روبرو شد، این بود که بچه ها و والدین آنها به یک سری اجراها و نمایش ها علاقه داشتند. برنامه های آموزشی که ما برای بچه ها داشتیم، بسیار با استقبال والدین روبرو شد.

Ÿ بچه ها چه رنگی اند؟

به نظر من بچه ها سفید هستند چون آنها پاک و معصوم و دل شان همچون آینه سفید و براق است.

Ÿ پیام خورشید خانم به بچه ها؟

خاله خورشید بچه ها را دوست دارد و از آنها می خواهد همیشه پر انرژی باشند و به حرف پدر و مادرشان گوش کنند و برای خاله خورشید هم دعا کنند.