به گزارش پارس نیوز، «علی‌اصغر اصغری» اظهار کرد: در پی گزارش دریافتی ستاد خبری سازمان مبنی بر بروز تخلف احتمالی در یکی از بانکهای خصوصی شهرستان گرگان تیمی از بازرسان برای رسیدگی به موارد مطروحه اعزام و پس از بررسی های به عمل آمده تخلف عدم اجرای تعهدات و به تبع آن ایجاد خسارت به شاکی در استفاده از تسهیلات بانکی واحد مورد نظر شناسایی و محرز شد.

وی افزود: با احراز تخلف ماده 19 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هم‌چنین ماده 54 قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تخلف این بانک به ارزش یک میلیارد و 336 میلیون و 28 هزار ریال تشکیل و به منظور صدور رأی نهایی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اهمیت عملکرد بانک‌ها و شیوه‌های نوین بانکداری در جامعه، ایجاد حس اعتماد در میان دارندگان حساب را از وظایف اصلی بانکداری دانست و از همه مدیران بانک‌ها در استان خواست تا با رعایت دقیق قوانین نظام بانکی و محاسبات دقیق سود و زیان حساب مشترکان خود از ایجاد هرگونه بی‌اعتمادی و نارضایتی در میان شهروندان جلوگیری کنند.

اصغری گفت: بازرسان این سازمان با نظارت دقیق و جدی بر نحوه عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی در سراسر نقاط استان با هرگونه تخلف احتمالی مطابق قانون برخورد خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات احتمالی مشابه مورد را سریعاً از طریق سامانه 124 به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.