به گزارش پارس نیوز، اکبر رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رقم ریالی این ارز بر مبنای هر دلار حدود چهار هزار و 400 تومان به صورت متناوب ارزیابی می شود و تاکنون 11 هزار و 448 زائر و برخی نیروهای ستادی با دریافت این ارز راهی مدینه منوره شده اند.
رضایی گفت: تاکنون در اعزام، استقرار، اسکان، تغذیه، حمل و نقل و نیز مسائل پزشکی برای زائران ایرانی که وارد مدینه منوره شده اند مشکلی رخ نداده است و این تعداد زائر از ایستگاه های پروازی تهران، اهواز، بوشهر، رشت، زنجان و مشهد مقدس برای انجام مناسک حج راهی عربستان شده اند.
معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: زائران اعزامی بر اساس اعلام دست اندرکاران حج طی 44 پرواز از مجموعه 316 پرواز در نظر گرفته شده، برای انتقال به عربستان به مدینه منوره اعزام شده اند.
رضایی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته اولین گروه کاروان اعزامی شب گذشته پس از پنج شب و شش روز از مدینه عازم مکه مکرمه شده و در میقات شجره محرم شدند.
وی اظهار داشت: از زائران ایرانی می خواهم با توجه به آموزش های ارائه شده با رعایت تمام مسائل آموزش دیده اقدام کنند تا در کمال آرامش سفر حج آنان انجام شود.
امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی بدون در نظر گرفتن تعداد نیروهای ستادی از طریق 19 ایستگاه پروازی از سراسر کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.