آنهایی که برای بار دوم خود را مستحق نظارت بر سازمان ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری پایتخت می دانند، لابد قضاوت مثبتی از عملکرد خودشان در شورای شهر سوم دارند که دوباره قصد خدمت کرده اند و پای در میدان رقابتی دیگر گذاشته اند. به راستی نمایندگان مردم در پارلمان شهری پایتخت تا چه اندازه عملکرد خود را مطلوب ارزیابی می کنند؟

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تمدید دو ساله شورای شهر سوم به دلیل تصویب قانون همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موجب شد که عمر نمایندگی مردم پایتخت برای ۱۵ عضو شورای شهر تهران به شش سال افزایش یابد و همین مساله اهمیت قضاوت درباره عملکرد پارلمان شهری را دوچندان می کند.

از سوی دیگر، عمر حدود هشت ساله شهرداری محمدباقر قالیباف در پایتخت با دوبار انتخاب او در دو دوره شورا و در نتیجه، ثبات مدیریتی ناشی از ارتباط خوب شورای شهر سوم با شهردارش موجب شده که عملکرد این دوره مدیریت شهری بیش از هر زمان دیگری زیر ذره بین مردم و رسانه ها قرار بگیرد، چرا که به هر حال شورای سوم از امتیازاتی فراتر از شورای دوم و سوم برخوردار بوده است.

اما شغل اصلی قریب به اتفاق نمایندگان مردم در سومین دوره پارلمان شهری تهران، تدریس در دانشگاه یا به قول خودشان « معلمی» است و به همین خاطر انتظار قضاوت عادلانه آنها نسبت به کارنامه عملکرد خودشان در شورای شهر، انتظار بی راهی نیست.

حالا با توجه به همه امتیازات و شرایط « به عملکرد شورای شهر سوم چه نمره ای می دهید؟ » پاسخ نمایندگان مردم تهران در شورای شهر به این سوال، آن هم درست چند روز پیش از انتخابات و رقابت دوباره شان با یکدیگر خواندنی است. اظهارنظر اعضای شورا به ترتیب حروف الفبا در جدول زیر آمده است:

معصومه آباد ۱۷ کارنامه شورای شهر در این دوره قابل قبول است و ۱۷ نمره بالایی برای شورای سوم نیست.

معصومه ابتکار ۱۶ عملکرد میانگین شورای شهر سوم، نسبت به دو دوره گذشته خوب بود اما اگر زیرساخت ها و امکانات بیشتری در اختیار شورای شهر قرار داشت، می توانست بهتر باشد. بقیه اعضا چه نمره ای دادند؟ !

حسن بیادی ۱۶ عملکرد شورای شهر سوم نه تنها قابل قبول، بلکه در بسیاری از مسائل مطلوب و رابط با شهرداری تنگاتنگ و مثبت بود، هر چند در برخی حوزه ها مانند نوسازی بافت های فرسوده نتیجه لازم حاصل نشد.

مهدی چمران ۱۷ اگرچه معلمم اما نمی توانم به خودم نمره بدهم. البته به خروجی کل شورای شهر سوم نمره خوبی می دهم. (خطاب به خبرنگار ایسنا) شما شورایی نیستید که نمره ۱۷ به شورای سوم را بالا می دانید!

خسرو دانشجو _ در شورای سوم با وجود حضور سلایق سیاسی مختلف، همواره فضای کار حاکم بود و این امتیاز شورای سوم در قیاس با شورای اول و دوم است. کارم معلمی است، اما همان طور که هیچ وقت از دانشجویم نمی خواهم که به خودش نمره بدهد، اکنون هم در جایگاه ارزیابی عملکرد خود نمی نشینم.

علیرضا دبیر ۱۶ اگر یکی دو نفر از اعضا در شورای سوم حضور نداشتند، عملکرد خیلی بهتر بود. عملکرد شورا و شهرداری در کنار هم ۱۸ یا ۱۹ اما نمره شورای شهر به تنهایی ۱۶ است!

هادی ساعی ۱۷ هر چند شورای سوم در برخی موارد مانند نظارت ضعیف عمل کرد، اما کارایی که در شورای سوم انجام شد در هیچ شورایی در کل کشور انجام نشده است و شاید اجرای طرح تفصیلی شهر تهران مهم ترین این کارها باشد. این نتایج حاصل همدلی اعضای شورا بوده است.

حمزه شکیب ۱۲ به عملکرد شورای سوم نمره قبولی می دهم. اما اگر برخی موانع بر سر شورای شهر وجود نداشت، می توانستیم بسیار بهتر از این کار کنیم.

احمد شیبانی ۱۷ دست به نمره دادنم بالاست!

مرتضی طلایی ۱۵ نمره منصفانه شورای سوم ۱۵ است. من بالاتر از این به شورا نمره نمی دهم.

احمد مسجدجامعی ۱۴ نوع رابطه شورا با شهرداری در قیاس با رابطه مجلس با دولت، منطقی تر و تاثیرگذارتر بوده است. مبانی منطقی و کارشناسی اعضای شورا در این دوره بالا بود و به همین خاطر مجموعا در فضای احترام متقابل و گفت وگو، مسائل شهر دنبال شد. (خطاب به خبرنگار ایسنا) نمره ای که شما به جای من بدهید را می پذیرم!

به گزارش ایسنا، کمترین نمره را حمزه شکیب به این دوره شورای شهر داده و شاید به خاطر همین نارضایتی از عملکرد شورای شهر سوم است که تصمیم دارد با اتمام این دوره تا کمتر از چهار ماه آینده، تمام وقتش را به درس و دانشگاه اختصاص دهد و با وجود اصرارهای مهدی چمران، کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراها نشد. او تصمیم گرفت وقتی از عملکرد خود و همکارانش راضی نیست، کرسی اش را در شورای چهارم به فرد دیگری بسپارد که شاید، شاید برای نمایندگی مردم شایسته تر از او باشد… .

چهار نفر از اعضای شورا و در راس آنها، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران هم بیشترین نمره را به شورای شهر سوم داده اند که خب، اگر ارزیابی جز این داشتند، طبعا نباید دوباره پای به گود رقابت شورا می گذاشتند.

محمدعلی نجفی، حبیب کاشانی، رسول خادم و پروین احمدی نژاد هم ترجیح دادند که به این سوال ایسنا پاسخ ندهند و در صدور کارنامه برای عملکرد شورای سوم مشارکت نکنند. اما معدل شورای شهر تهران بر اساس نمراتی که اکثریت اعضا به خودشان داد ه اند، البته با احتساب ضریب برابر برای همه نمایندگان مردم صرفنظر از جایگاه و اثرگذاری شان در شورای سوم، ۱۵.۷ است. بنابراین معدل شورایی ها از نگاه خودشان « الف» نیست!

شما به شورای شهر سوم چه نمره ای می دهید؟ !

اما حالا که اعضای شورا میانگین عملکرد خودشان را به اندازه تراز « الف» مطلوب برآورد نمی کنند، باید دید مردم که قطعا قضاوت عادلانه تری دارند، به سومین پارلمان شهری تهران چه نمره ای می دهند؟ !