به گزارش پارس نیوز، 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه عامل اصلی مسمومیت مردم در نوشهر قصور دهیار و شورای روستای بندپی نوشهر در تامین آب آشامیدنی بوده است، گفت: تعداد مسمومان در نوشهر به 150 نفر افزایش یافت.

سیدرحیم سیدپور با اشاره به آخرین وضعیت مسمومان روستای بندپی بخش مرکزی نوشهر، اظهار کرد: با توجه به آزمایشات اولیه که انجام شد علت مسمومان اهالی، آلودگی آب آشامیدنی است و البته نتیجه قطعی این آزمایش تا فردا (جمعه) اعلام می‌شود.

وی افزود: شواهد موجود و بازرسی‌های انجام شده حاکی از آلودگی آب در یکی از چشمه‌های آبی بوده است که شورا و دهیار روستا به دلیل کمبود آب از آن استفاده و در این رابطه قصور کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تصریح کرد: آب روستا توسط چشمه‌ای در بالادست تامین می‌شد که وارد مخزن و منبع اصلی روستا می‌شود اما با کم شدن آب روستا در این چند روز شورا و دهیار اقدام به استفاده از چشمه‌ای دیگر که ظاهرا آب رودخانه‌ای بوده است، می‌کنند و آب آن را بدون بهسازی توسط لوله‌هایی وارد منبع اصلی روستا کردند.

سیدپور اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ تن با آب روستا مسموم شدند که ۱۱۰ تن به بیمارستان و مابقی به مراکز درمانی و کلینیک بخش خصوصی مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعه کنندگان زیر۱۴‌سال بودند، خاطرنشان کرد: این بیماران به دلیل پایین بودن سنشان تحت نظر بیشتری قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۵ نفر در حال حاضر بستری هستند، یادآور شد: تعداد مراجعان رو به کاهش است و نشان می‌دهد که بیماری در کنترل قرار گرفت.

سیدپور گفت: از شب گذشته کلرزنی مسیر مخزن انجام و مخزن لایروبی و امروز نیز دستگاه کلر زن نصب شد.