به گزارش پارس به نقل از مهر، " مادر دختر شش ساله ای که توسط راننده آژانس مورد آزار جنسی قرار گرفته است، وضعیت دخترش را بغرنج دانست و چگونگی وقوع این جنایت را توضیح داد. مادر این دختر که با اسم مستعار فرشته معرفی شده است و به پیش دبستانی می رود همراه والدین دو دختر خردسال دیگر که ساکن شهر قدس هستند، اوایل مهر سال گذشته تصمیم گرفتند از آژانسی مسافربری، خودرویی را کرایه کنند تا فرزندان شان را هر روز به مدرسه برساند و به خانه بازگرداند. مدیر آژانس مسافربری، ابتدا راننده خودروی پژویی را به عنوان سرویس به آنان معرفی اما چند ساعت بعد از انجام توافق، راننده سواری پرایدی را که از یک چشم معلول است به عنوان یکی از « معتمدان» که برای امرار معاش و تامین هزینه خانواده اش زحمت می کشد به اعضای خانواده سه کودک معرفی و اصرار کرد او را به عنوان راننده سرویس قبول کنند.

خانواده کودکان نیز مخالفتی نکردند و از آن پس، مرد معلول هر روز سه کودک را به مدرسه می رساند اما مادر فرشته به تدریج متوجه تغییر رفتارهای فرزندش و پرخاشگری های او شد… "

اینها متن کوتاهی از انتشار گزارش در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور مبنی بر تجاوز جنسی راننده آژانس به دختربچه ۶ ساله در شهرستان قدس است که به گفته مسئولان مطالب و اتفاقات غیرواقعی است.

در پی انتشار این خبر در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور دادستان و رئیس دادگستری شهرستان قدس این خبر را تکذیب و اعلام کردند که رسانه ها در بیان واقعیت رسالت خطیر خود یعنی امانت داری را رعایت کنند.

در پرونده کودک ۶ ساله قدسی تجاوز جنسی منتفی است

در این زمینه دادستان شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب خبر فوق که در یکی از خبرگزاریهای رسمی کشور و چند روزنامه منتشر شده است، اعلام کرد: این موضوع در حد کودک آزاری و تهدید با چاقو بوده است.

حبیب پروین ادامه داد: در این پرونده تجاوز جنسی منتفی بوده و والدین هم این قضیه را مطرح نکردند.

وی اعلام کرد: قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی برای این متهم متناسب و قانونی بوده که صادر شده است.

انتشار خبر غیرواقعی جرم تلقی و باعث تشویق اذهان عمومی می شود

پروین اظهار داشت: با توجه به بازتاب خبر غیرواقعی که هم اکنون منتشر شده است، باید این نکته به خبرنگاران اعلام شود که قبل از انتشار هرگونه خبری، صحت و ثقم موضوع را از مقام قضایی مربوطه استعلام کنند و جویا شوند.

دادستان شهرستان قدس عنوان کرد: نشر هرگونه خبر بدون تایید مرجع قانونی جرم تلقی و باعث تشویق اذهان عمومی و جزء نشر اکاذیب محسوب می شود.

پزشکی قانونی نیز تجاوز جنسی را رد کرده است

همچنین رئیس دادگستری شهرستان قدس نیز با تکذیب خبر تجاوز جنسی به دختر ۶ ساله در گفتگو با مهر اعلام کرد: با توجه به محتویات پرونده هیچ تجاوز جنسی به معنایی که در ذهن مردم نقش بسته، صورت نگرفته است.

کریم نژاد افزود: متهم پرونده راننده سرویس مدرسه ای بوده که والدین بچه ها از یک آژانسی اختیار کرده بودند که اقدام به کودک آزاری و تهدید با چاقو کرده است.

این مسئول اضافه کرد: بعد از بررسی های مختلف، تحقیقات کلانتری و دادیار و آگاهی، مشخص شد که اقدام راننده سرویس مدرسه تجاوز جنسی نبوده همچنین این مهم در نظر پزشکی قانونی نیز به صراحت بیان شده است.