به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد حسن طریقت منفرد صبح امروز به همراه بهرام عین اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت از روند برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بازدید کرد.

وی گفت: حدود ۶۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عنوان طراحان سوال آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از حدود ۲۱ روز پیش در قرنطینه هستند و این آزمون در کمال صحت و سلامت طی امروز و فردا در ۴ نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون تا حدود یکماه آینده اعلام می شود و نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان آن نیز ۵ شهریور اعلام می شود.

  آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در ۳۰ شهر سراسر کشور و ۳۲ حوزه امتحانی دانشگاه علوم پزشکی شامل: شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران (علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهیدبهشتی و علوم پزشکی ایران) ، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برگزار می شود.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در ۶۲ رشته امتحانی برگزار می شود و امسال در این آزمون ۷ رشته مهندسی بیمارستان، مشاوره در مامایی، مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، سلامت سالمندی، پرستاری نظامی، تاریخ علوم پزشکی و تکنولوژی گردش خون، جدید هستند.

تعداد ۷۰ هزار و ۹۱۴ نفر در این آزمون شرکت کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۱۵ نفر زن و ۱۹ هزار و ۳۹۹ نفر مرد هستند. ظرفیت کل پذیرش ۵ هزار ۱۹۵ نفر است که از این تعداد ۴ هزار ۱۱۴ نفر از طریق دانشگاه علوم پزشکی و تعداد ۱۰۸۱ نفر از طریق آزاد، بقیه الله، شبانه و بین الملل پذیرش می شوند.