به گزارش پارس نیوز، سرهنگ کاشانی بیان داشت در راستای برقراری نظم و امنیت پایانه های مسافربری در فصل تابستان که شاهد افزایش تردد شهروندان و هموطنان هستیم طرح های انتظامی که بر اولویت پیشگیری از سرقت در نظر گرفته شده است به سه کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب، ۲۰۸ پایانه جنوب و ۲۱۰ پایانه شرق ابلاغ گردید که توسط تیم های گشتی و عملیاتی در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح ۱۵ سارق دستگیر شدند که در سالن های انتظار با سوء استفاده از خستگی مسافران و شیوه های حواسپرانی اقدام به سرقت کرده بودند.

این مقام ارشد پلیس اظهار داشت: اکثر این سارقان سابقه سرقت در پایانه های تهران را در تابستان سال های گذشته داشته اند که با شروع این فصل و آغاز مسافرت ها  طعمه های خود را شناسایی و اموالشان را سرقت می کردند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری ضمن اشاره به شگرد سرقت از طریق تعارف نوشیدنی های خنک خواب آور ، آن را متداولترین شیوه دانست که لازم است مسافران توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه گفت : ارائه آموزش های چهره به چهره مسافران جهت آگاه سازی و پیشگیری از بزه دیدگی را یکی از برنامه های اجتماعی کلانتری های مذکور دانست که این برنامه توسط نیروهای کلانتری ها در ورودی های پایانه ها و سالن انتظار به مسافران ارائه می گردد.

سرهنگ کاشانی در خاتمه اشاره داشت: هوشیاری مسافران می تواند منتج به پیشگیری از سرقت گردد که توصیه می شود مراقب وسایل خود باشند چرا که سارقان در پوشش و شگردهای مختلف در کمین نشسته اند.