به گزارش پارس نیوز، روز جمعه هفته گذشته  مراسم رونمایی از مستندی ساخته بهاره افشاری در حالی برگزار شد که پس از پایان مراسم حواشی آن پررنگ تر از اصل رونمایی شد.

در این مراسم محمد صادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با صراحت 20 بیلبورد تبلیغاتی را جهت تبلیغات فیلم بهاره افشاری به او اختصاص می دهد که این کار با استقبال سازنده فیلم هم روبرو می شود.

20 بیلبورد و 3 روایت

چند روز بعد یکی از روزنامه ها با اعلام اینکه شهرداری تهران 20 بیلبورد تبلیغاتی را جهت تبلیغات مستند ساخته شده توسط افشاری به او هدیه کرده خبر از ارزش تقریبی آنها به قیمت  6 میلیارد تومان می دهد.

رئیس سازمان ورزش در واکنش به این خبر صحت آن را تکذیب می کند و با صراحت می گوید که در جریان این خبر نیست و این که قصه ۲۰ بیلبورد چه طور در آمده و ماجرای تولد خانم افشاری به ذهن دوستان خطور کرده،‌ الله اعلم.

20 بیلبورد و 3 روایت

از آنجائیکه حسنی پیش از این اعلام کرده بود، بیلبوردهایی را جهت تبلیغات مستند بهاره افشاری به وی اختصاص می دهد و سپس این ادعا را تکذیب کرده بود، خبرنگاران این موضوع را از شهردار تهران پیگیری کردند تا پشت پرده ماجرا روشن شود.

افشانی در در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود رئیس سازمان ورزش در جلسه این موضوع را اعلام کرده است، گفت: بله من هم شنیده‌ام! اما این کار در اختیار رئیس سازمان ورزش نیست و سازمان زیباسازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

20 بیلبورد و 3 روایت

برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به حواشی اختصاص 20 بیلبورد تبلیغاتی به ارزش 6 میلیارد تومان برای تبلیغات مستند بهاره افشاری به مناسبت کادوی تولد او گفت: هیچ کادوی تولدی در کار نبوده و ما هیچ بیلبوردی را برای فیلم او اختصاص نداده‌ایم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه چند شب قبل در یک مراسمی از مستند ساخته شده توسط بهاره افشاری رونمایی شد گفت: در این مراسم او از رییس سازمان ورزش شهرداری برای تبلیغ مستند خود درخواست مساعدت می کند و آقای حسنی به عنوان مسئول ورزش اعلام می کند که کمک می‌کنم.

20 بیلبورد و 3 روایت

ضرغامی با بیان اینکه بعد از آن  خانم افشاری درخواست خود را به صورت مکتوب برای آقای حسنی ارسال کرد، گفت: اقای حسنی هم درخواست اختصاص تعدادی بیلبورد را به سازمان زیباسازی منعکس کرد و در این موارد هم سازمان زیبا سازی براساس سیاست های خود اقدام نمود و تاکنون هم هیج اقدامی در این خصوص صورت نکرفته است.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه این بازیگر می‌تواند از شرکت‌های تبلیغاتی سازه اجاره کند، تاکید کرد: از سوی سازمان زیباسازی هیچ بیلبوردی به او داده نشده است.

جالبتر شدن ماجرا با انصراف افشاری از پذیرفتن هدایا

اساسا انصراف از پذیرفتن هدیه ای که وجود ندارد، معنایی هم ندارد و لذا انصارف افشاری از پذیرفتن هدیه 20 بیلبورد حاکی از این است که اصل هدیه و شاید موافقت با واگذاری آن صحت داشته  و اکنون او تحت فشار اعتراضات مردمی از پذیرفتن این هدیه خودداری کرده است.

وی در یادداشتی که منتشر کرده با بیان اینکه این هدیه، هدیه شخصی از سوی یک نهاد به یک فرد نبود، تاکید کرده است: نهاد‌هایی مانند شهرداری و صدا و سیما یکی از وظایف‌شان کمک به آثار فرهنگی مستقلی است که در فضای بغرنج اقتصادی این روز‌ها سعی در ادامه حیات و بقا دارند و این اولین بار نیست و صد البته آخرین بار هم نخواهد بود که ارگان‌هایی نظیر شهرداری و تلویزیون امکاناتی نظیر بیلبورد و تیرز‌های تبلیغاتی خود را با تخفیف‌های حداکثری یا به شکل رایگان در اختیار اهالی فرهنگ قرار می‌دهند تا از این طریق امکان حیات را برای آن‌ها فراهم کنند.

افشاری در ادامه با بیان در مراسم اکران خصوصی فیلم «سریک» در امتداد وظایف نهاد شهرداری جهت حمایت از سینمای مستقل، پیشنهاد اختصاص بیست بیلبورد به فیلم «سریک» مطرح شد، گفته است: کدام کارگردانی که غایت آرزویش دیده شدن فیلمش است از این امکان چشم‌پوشی می‌کند؟

وی در ادامه تاکید می کند که پیش از اکران فیلم «سریک» ما هیچ درخواستی مبنی بر گرفتن بیلبورد، نه به شهرداری و نه هیچ نهاد دیگری ارائه نداده بودیم؛ و این پیشنهاد صرفاً از سوی این نهاد و در راستای وظایفش که حمایت از فرهنگ و هنر است، ارائه شده بود و در نهایت به احترام افکار عمومی که این روز‌ها تحت تاثیر فضای التهاب‌آمیز سیاسی دچار سوءتفاهم شدند، انصراف خود را از پذیرفتن بیست بیلبورد فیلم «سریک» اعلام می‌کنم.