به گزارش پارس نیوز، مسعود قاسمی متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ارتباط مصرف «آسپرین» و کاهش بیماری قلب و عروق توضیح داد: در اکثر آقایان مصرف قرض آسپرین از سن چهل سالگی به بعد می‌تواند باعث کاهش بروز سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی شود اما بهتر در این خصوص با پزشک مشورت شود.

وی اظهار در خصوص ارتباط بروز این بیماری با بیماری دیابت توضیح داد: دیابت احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن است در سنین بالاتر به بیماری‌های رگ‌های قلبی و عروقی مبتلا شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: پیشگیری و کنترل بیماری دیابت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش بروز سکته‌های قلبی داشته باشد هرچند که بسیاری از آن‌ها دردی در قفسه سینه حس نمی‌کنند اما باید با مراجعه به پزشک معاینات دوره‌ای انجام دهند.

وی ادامه داد: بروز سکته‌های قلبی در کودکان به دلایل ژنتیکی و مادرزادی رخ می‌دهد و مشاهده علایم سکته در کودکان نباید باعث این تصور در والدین شود که به دلیل پایین بودن سن فرزند وی دچار حملات قلبی نخواهد شد.

قاسمی در پایان درباره زمان طلایی درمان بیماران توضیح داد: اگر فردی دچار سکته قلبی شد باید ظرف مدت یک ساعت و نیم به بیمارستان برای انجام درمان انتقال یابد هرچند برخی تحقیقات نشان داده که این زمان طلایی درمان به 4 ساعت نیز خواهد رسید.