به گزارش پارس نیوز، 

محمد جواد حشتمی با اشاره به ارتباط رسانه ها و حقوق عامه،گفت: رسانه ها به عنوان قوه چهارم در کنار سه قوه می توانند اثر گذار باشند و از نظر پیگیری و شفاف سازی برای جریان سالم امور و اجرای دقیق قوانین و ضوابط موثر هستند.مطبوعات و اهالی رسانه ها می توانند بسیار پررنگ ظاهر شده و به ویژه در مقوله مبارزه با فساد باید با جدیت بیشتری اقدام کنند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از نقش تعیین کننده رسانه ها در جریان مبارزه با فساد مالی سخن گفت محمد جواد حشمتی گفت: تاکنون 200 مصداق از حقوق عامه در کشور شناسایی شده و به آنها ورود پیدا کرده ایم.

محمد جواد حشتمی در همایش احیای حقوق عامه و نقش رسانه ها در این خصوص که در دادگستری قزوین برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی،افزود: باید مطالبه گری در خصوص حقوق عامه در جامعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سال گذشته 200 مورد ورود دادستان ها به موضوعات حقوق عامه را داشتیم که عکس العمل و واکنش بسیار خوب مردم را بدنبال داشت.

این مسئول دستگاه قضا ادامه داد: احیای حقوق عامه از 2 سال قبل در کشور با جدیت آغاز شد و با ارسال دستورالعمل و مکاتبه و مذاکره با دستگاه های مرتبط اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به گستردگی حقوق عامه نمی توانیم فعلا در همه موارد وارد شویم که از جمله آنها می توان به هوای سالم و آلودگی های زیست محیطی و مسئله آب اشاره کرد.

حشتمی ادامه داد: بسیاری از منابع و سفره های زیرزمینی با استفاده بی رویه و غیرضابطه مند در وضعیت بحران قرار گرفته و امنیت کشور نیز در پی آنها تهدید شده است.

وی همچنین گفت: محیط زیست، معادن، جنگل ها و سواحل از مصادیق حقوق عامه هستند و باید مورد توجه جدی مسئولان و رسانه ها قرار بگیرند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به ارتباط رسانه ها و حقوق عامه،گفت: رسانه ها به عنوان قوه چهارم در کنار سه قوه می توانند اثر گذار باشند و از نظر پیگیری و شفاف سازی برای جریان سالم امور و اجرای دقیق قوانین و ضوابط موثر هستند.

وی همچنین گفت: مطبوعات و اهالی رسانه ها می توانند بسیار پررنگ ظاهر شده و به ویژه در مقوله مبارزه با فساد باید با جدیت بیشتری اقدام کنند.

این مسئول قضائی اظهار داشت: هجمه بی محابا به جنگل ها، منابع طبیعی و اراضی با بهانه های واهی توسعه صورت می گیرد و آمایش سرزمین که برای این مسئله است اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد که اگر رسانه ها به این مسایل ورود کنند شاهد آثار مثبتی خواهیم بود.

حشتمی گفت: واگذاری بدون دقت واحدهای تولیدی و وارد کردن کالاهایی که در داخل تولید می شوند با وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله موارد دیگر تضییع حقوق عامه هستند که باید توجه بیشتری به این موارد از سوی رسانه ها صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی،گفت: ایشان به دلیل پایداری و دفاع از انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل آمد و دشمنان با توجه به اثرگذاری او به این نتیجه رسیده بودند که باید وی را ترور کنند.

حشتمی افزود: آیت الله بهشتی به انتخاب نیروهای با انگیزه انقلابی و قاطع در تصمیم گیری و یافتن نیروهای ارزشی و توانمند تبحر خاص داشت و به همین دلیل امام خمینی(ره) وی را یک ملت برای ملت دانست.