به گزارش پارس نیوز، 

کلاهبرداری که طلای قلابی را جای اصل می فروخت، دستگیر شد.

سرهنگ صادق ضرونی با اشاره به دستگیری متهمی که با شیوه آب طلا کردن نقره، طلا و جواهرات جعلی را در شکل های دستبند، گردنبند و زنجیر به مردم می فروخت،‌ گفت: متهم مرد ۲۷ ساله ای است که شگردش برای جذب مشتری چرب زبانی، اعلام قیمت پایین نسبت به مغازه دار و جعل فاکتور های طلافروشی بود.

وی در توضیح بیشتر این خبر گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در جریان شناسایی یک جاعل و کلاهبردار قرار گرفتند که با شیوه ای زیرکانه از مردم کلاهبرداری می کرد. سریعا پس از این ماموران تجسس کلانتری به محل اعلامی رفتند که در آنجا با هماهنگی شاکی موفق به بازداشت متهم پرونده شدند.

این مقام انتظامی در مورد شکایت شاکی نیز توضیح می دهد: شاکی پرونده با حضور در کلانتری اعلام می دارد: حدودا هشت ماه پیش بود که همسرم در سایت دیوار یک دستبند با قیمت مناسب را پیدا کرد. با یکدیگر سرقرار رفتیم و در حالیکه قیمت واقعی آن دستبند چهارمیلیون تومان بود فروشنده که فرد بازداشت شده است آن را به ما سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

سرهنگ ضرونی افزود: با این تفاسیر و با چرب زبانی های او ما گول خوردیم چراکه او حتی برای این کارش فاکتور نیز جعل کرده بود. بعدا که به طلافروشی درج شده در فاکتور مراجعه کردیم متوجه جعلی بودن مهر و امضای آنان و همچنین طلا نبودن دستبند مذکور  شدیم تا اینکه بالاخره در بررسی های دوباره مان در سایت دیوار، چند روز پیش یک آگهی را مشاهده کردیم و با این مرد یک جا قرار گذاشتیم. او چهره خود را کاملا تغییر داده بود و با این شیوه قصد داشت ما او را شناسایی نکنیم. به بهانه اینکه می خواهیم از صحت طلا بودن دستبند انتخابی همسرم مطمئن شویم، او را به یک طلافروشی کشاندیم و در این مدت فرصت کردیم که پلیس را در جریان موضوع بگذاریم و همین که پلیس رسید خوشبختانه او بازداشت شد.

رئیس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در ادامه مطلب توضیح داد: متهم این پرونده با جعل انواع مهر و فاکتور، سعی می کرد کار خود را دقیق و درست جلوه بدهد و در ادامه وقتی سر قرار با مالباختگان حاضر می شد با چرب زبانی آنها را فریب می داد و با بهانه اینکه قرار است به زودی به اروپا برود و به همین دلیل قصد دارد جنسش را ارزان بفروشد شکات را گول می زده است.

وی در انتها افزود: در بازرسی کیف همراه متهم ۲۷ ساله، تعدادی گردنبند، ‌دستبند و زنجیر آب طلا کاری شده کشف شد که متهم قصد داشت آنها را نیز از طریق سایت دیوار به فروش برساند. متهم معترف شده است قبل از این شغل نیز در کار طلاسازی بوده و به همین دلیل در آب طلا کردن نقره مهارت خاصی داشته است.

دستگیری سارقانی که با ون به سرقت می رفتند

همچنین سرهنگ کیانوش عزیزی، رئیس کلانتری ۱۵۹ بیسیم از بازداشت دو سارق باتری های خودروهای سواری در شرق تهران خبر داد و در تشریح این خبر گفت: بنابر گزارشات محلی مشخص شده بود که در خانه ای در خیابان منصور، افراد مشکوکی رفت و آمد دارند که مظنون به سرقت هستند.

وی افزود: با توجه به این موضوع و هماهنگی های قضایی، ماموران تجسس کلانتری در محل حضور یافتند و در خانه دو فرد ۲۴ و ۳۰ ساله را بازداشت کردند که مظنون به سرقت بودند و در خانه آنها دو باتری کارکرده نیز کشف شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به این موضوع متهمان به کلانتری دلالت داده شدند که در بازجویی از آنها مشخص شد هر دو نفر شب ها با یک خودروی ون در شرق تهران گشت می زدند و فردی که در باز کردن باتری خودروهای سواری تبحر داشت، باتری ها را باز می کرد و خیلی سریع به داخل ون پرتاب می کرد و بعد از آن سراغ خودروی بعدی پارک شده می رفتند و به این ترتیب هر شب تعداد ۸ الی ۹ خودرو را هدف سرقت قرار می دادند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، سریعا ماموران به محل اعلامی سارقان اعزام شدند که آنها مدعی بودند اموال را در آنجا به مالخر فروخته بودند. فرد مالخر که در یک گاراژ کار می کرد، بعد از بازداشت توسط ماموران تجسس کلانتری مدعی شد اموال سرقتی را از متهمان خریده و به قیمت ۹۰ الی ۱۲۰ هزار تومانی می فروخته است.

رئیس کلانتری ۱۵۹ بیسیم در انتها گفت: از این گاراژ نیز تعداد ۵۰ باتری سرقتی کشف و به همراه متهم به کلانتری دلالت داده شد. تحقیقات در این پرونده همچنان جریان دارد.