به گزارش پارس ، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: دهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و پنجمین گردهمایی اساتید علوم عقلی، امشب (چهارشنبه هشتم خرداد) با حضور صاحب نظران حوزه فلسفه و کلام کشور برگزار خواهد شد که طی آن از مقام علمی آیت الله مصطفوی تقدیر به عمل می آید.

وی زمان این مراسم را بعد از نماز مغرب و عشاء اعلام کرد و افزود: برای حضور در این مراسم افرادی چون آیت الله فیاضی و اساتید انجمن حکمت و فلسفه کشور دعوت شده اند. در واقع، این مراسم پیش در آمدی بر آیین نکوداشت مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی است که در اسفندماه برپا خواهد شد.

خراسانی درباره جزئیات برپایی مراسم نکوداشت آیت الله مصطفوی توضیح داد: در این برنامه آیت الله غروی درباره شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله مصطفوی سخنرانی خواهند داشت و سپس مستندی درباره حیات و زندگی اخلاقی ایشان پخش می شود، در آخر نیز لوح تقدیر ناظران مجمع حکمت اسلامی با امضای حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی به ایشان تقدیم می شود.

بر اساس این گزارش، آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سیدمحمد سعادت مصطفوی در سال ۱۳۱۵ در شهر قائن از توابع مشهد مقدس متولد شد. وی از ۱۲ سالگی فراگیری علوم دینی را آغاز کرد و در سن ۲۹ سالگی به درجه اجتهاد دست یافت. وی از محضر اساتید بزرگواری همچون پدر بزرگوارش، آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی، آیت الله محمدحسین ثقفی تهرانی، استاد محمدعلی حکیم تشکر شیرازی و آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی بهره برد.

مصطفوی علاوه بر تدریس حکمت در دانشگاه امام صادق (ع) و برخی مراکز دانشگاهی دیگر، در حوزه های علمیه قم (مدرسه علمیه دار الشفاء) و تهران (مدرسه علمیه مروی) نیز به تدریس اشتغال دارند و همچین سال هاست که در مسجد جامع نیاوران به اقامه جماعت مشغول است.