به گزارش پارس ، حجت سالاریه در گفت وگو با ایسنا گفت: برای گروه سیاسی قبلا یکسری کارهایی انجام داده ام، اما به دلیل اینکه در این گروه اختلاف سلیقه ی زیادی وجود دارد و تصمیم گیرنده یک یا دو نفر نیست، به همین خاطر سعی می کنم خیلی با گروه سیاسی کار نکنم؛ ضمن اینکه طراحی دکور برنامه های سیاسی حساسیت خاصی دارد و امکان این وجود ندارد که ما بتوانیم تمام سلیقه ها و ایده های خودمان را در دکور پیاده کنیم. قطعا یکسری سلیقه هایی است که به نظر من آکادمیک نیست و می تواند تاثیر منفی بگذارد و این تاثیر منفی قطعا به کار ما هم ضرر می رساند.

وی که طراحی دکور برنامه « حرف حساب» شبکه یک با موضوع اقتصادی را عهده دار بوده، معتقد است: در طراحی دکور برنامه های مناظره که مربوط به گروه سیاسی می شود، آنقدر توانایی ندارند که بتوانند خودشان تصمیم بگیرند و بیشتر حرف های دیگران برایشان سند است.

این طراح دکور سپس یادآور شد: دکور برنامه ی مناظره دوره ی قبل به دستور آقای ضرغامی یک بار در کل عوض شد و مجددا ساخته شد.

به گفته سالاریه ابتدا طراحی دکور برنامه های مناظره شبکه اول سیما به وی پیشنهاد شده بود اما به دلیل اینکه وقت نداشته، انجام نداده است.

همچنین او در ادامه مشکل نصب دکورها در استودیوهای سازمان صدا و سیما را اینگونه برشمرد: ساخت دکورهای انتخاباتی امسال هم همچون دوره ی گذشته شروع شد و یکسری درگیری هایی را به جهت فورس ماژور بودن و سرعت بالا برای ساخت، در صدا و سیما به وجود آورد؛ چرا که می خواستند فضای دکورها خنثی باشد که خیلی جلب توجه نکند تا بتوانند حرف هایشان را راحت تر بزنند.

وی افزود: سازمان صداوسیما همیشه یکسری مشکلاتی همچون کمبود جا و فضا برای نصب دکورها دارد. معمولا باید در یک استودیو یک دکور کار شود ولی ما معمولا پنج دکور را در یک استودیو نصب می کنیم که قطعا مشکل نور، تصویر و کارگردانی پیدا می کند.

سالاریه ادامه داد: تصور کنید یک استودیو که ۱۵۰ متر مساحت دارد، نورش به گونه ای طراحی شده که مختص یک دکور است ولی ما تقریبا دور تا دور یک استودیو را چندین دکور کار می کنیم که مطمئنا از لحاظ نورپردازی، نورپرداز به مشکل برمی خورد همچنین از لحاظ دکوپاژ و کارگردانی هم با مشکل روبرو می شویم و در نهایت دکور خودش را نشان نمی دهد.

این طراح دکور تاکید کرد: کمبود جا و فضا باعث می شود ما دکورهایمان را المانی طراحی کنیم؛ بخش دیگر هم به پرتابل بودن دکورها مربوط می شود؛ به عنوان مثال به دلیل کمبود فضا مجبوریم یک دکور را روزی دو بار جمع و پهن کنیم. باید فضای مناسبی برای دکورها اختصاص داده شود، به نظر من یا یک برنامه اصلا ساخته نشود یا اگر ساخته می شود فضای مناسبی داشته باشد، به ویژه برنامه های شبکه اول که « شبکه ملی» است و باید در شأن این شبکه باشد اما متاسفانه ما این فضاها را نداریم و کمبود جا موجب می شود برنامه ضربه بخورد در این صورت بینندگانمان را از دست می دهیم.

طراح دکور برنامه « حرف حساب» در پایان گفت وگوی خود با ایسنا توضیح کوتاهی درباره ی دکور « حرف حساب» ارائه داد و گفت: ما سعی کردیم در دکور « حرف حساب» که مربوط به بخش اقتصاد خرد است و به جامعه و خانواده برمی گردد، بخشی از اجتماع خودمان و قشرهای گوناگون را ارائه دهیم.