به گزارش پارس ، مجتبی باستان مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت وگو با فارس یکی از وظایف بسیج دانشجویی را نقد و روشنگری اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف بسیج دانشجویی نقد و روشنگری است تا جامعه بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

به گفته وی برگزاری نشست های سیاسی، فرهنگی در دانشگاه ها باعث می شود افراد، آگاهی نسبی به جریانات سیاسی جامعه پیدا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران کرسی های آزاداندیشی را یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی اعلام کرد و گفت: کرسی های آزاداندیشی هنوز به موفقیت زیادی نرسیده است، چرا که فضای نو و جدیدی دارد و دانشجویان آشنایی کاملی در این زمینه ندارند.

وی افزود: در فضای سایبری و مجازی فعالیت های خوبی را داشته ایم. نشریات و مجلات نیز در تبیین ویژگی ها کارآمد هستند.

باستان با انتقاد از عملکرد برخی از تشکل های دانشجویی، گفت: بعضی از تشکل های دانشجویی نقش خودشان را بخوبی ایفا نمی کنند. باید آسیب شناسی شود که چرا به موقع و به مقدار عمل نمی کنند. بعضی تشکل ها درگیر مسائل جزئی شده اند و به مصادیق ورود پیدا می کنند. درحالیکه باید تهدیدات داخلی و خارجی را بررسی کنند و تحلیل ارائه دهند، چراکه ورود به مصادیق انحراف است و جزئی نگری باعث درگیری می شود.

وی با بیان اینکه در تشکل های دانشجویی مصلحت اندیشی بجای موضع انقلابی وجود دارد، تصریح کرد: این ویژگی باعث می شود افراد روحیه انقلابی خودشان را از دست بدهند. تدافعی و موج دومی نیز عمل کردن نقد دیگری بر تشکل هاست، متاسفانه تشکل های دانشجویی منتظر هستند دشمن بحثی را مطرح کند و در موضع دفاع برآیند درحالیکه تشکل های دانشجویی باید دست پر را داشته باشند.