به گزارش پارس ، احمد ترکاشوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان البرز پتانسیل های زیادی برای توسعه ی گردشگری اقوام دارد. با سفر به استان البرز به نوعی می توان با فرهنگ تمام اقوامی که در بخش های مختلف کشور زندگی می کنند، آشنا شد.

او ادامه داد: بدون شک برگزاری همایش در زمینه ی معرفی اقوام مختلف چه در سطح استانی و چه در سطح ملی می تواند باعث سرعت بخشیدن به حرکت چرخ صنعت گردشگری شود. در این راستا و برای معرفی بیشتر اقوام البرزی، در نیمه ی نخست امسال جشنواره ی اقوام در استان برگزار خواهد شد که نمایندگان اقوام و عشایر استان در آن حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری استان البرز گفت: هدف مجموعه ی میراث فرهنگی استان، معرفی چهره ی واقعی البرز در بخش های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

او اظهار کرد: تبلیغات محیطی، تولید فیلم های مستند، ارسال پیامک، توزیع کتابچه و بروشور در ارتباط با مکان های گردشگری و تاریخی استان می تواند در تحقق این هدف نقش به سزایی داشته باشد.

ترکاشوند افزود: بدون شک، همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه های مختلف استان، تأثیر به سزایی در به فعلیت رساندن ظرفیت های بخش گردشگری استان دارد و انتظار می رود مسوولان در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بیشتر همکاری کنند.