به گزارش پارس ، « پرویز شیخ طادی» کارگردان فیلم « روزهای زندگی» در گفت و گو با فارس درباره تولید فیلم « دریای سرخ» توضیح داد: متاسفانه مدیران فرهنگی دغدغه ساخت فیلم با موضوع جنگ نرم را ندارند. حوزه هنری برای تولید فیلم « دریای سرخ» که در حوزه جنگ نرم است پاسخ صریح و درستی نداد، ارشاد هم جوابش منفی بود.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد تنها در مقاطعی که یک فیلم ضد ایرانی و ضد فرهنگ و تمدن ایران ساخته می شود مدیران در آن مقطع زمانی دچار شور و هیجان شده و انگشت اتهام را به سمت هنرمندان گرفته و از آنها پاسخ می خواهند.

دایناسور صراحت لهجه در حوزه سیاست داشت

وی درباره توزیع فیلم « دایناسور» در شبکه نمایش خانگی گفت: فیلم را چهار سال گذشته ساختم در آن زمان مدیر اداره نظارت و ارزشیابی اجازه نمایش فیلم را نداد. در دایناسور صراحت لهجه ای در حوزه سیاست دنبال کردم. فیلم متعلق به زمان انتخابات در دوره دهم بود. در فیلم پیش بینی هایی از شرایط اقتصادی، فسادهای اقتصادی و انقلاب های مخملی را کرده بودم که مدیران آن فیلم را برنتافتند.

صراحت لهجه « دایناسور» ممیزی شد

شیخ طادی درباره اصلاحات فیلم توضیح داد: بدون نظارت من اصلاحات فیلم صورت گرفت برای من هم اهمیتی نداشت زیرا فیلم در زمان خوش باید اکران می شد. صراحت لهجه فیلم دچار ممیزی شد و صاحب آن موسسه آوینی آن را در شبکه نمایش خانگی توزیع کرده است.

بنابراین گزارش، داستان فیلم « دریای سرخ» اواخر جنگ دوم جهانی (در سال ۱۹۴۵ میلادی) را روایت می کند دو کشتی از مهاجران یهودی کشورهای اروپایی با قومیت های مختلف از سمت اروپا به سمت فلسطین اشغالی حرکت می کنند اما به این سرزمین نمی رسند. در این کشتی اتفاقاتی رخ می دهد که کشتی به دست یهودیان غرق می شود و ۵۰۰۰ مهاجر یهودی در کشتی کشته می شوند. در این فیلم سعی شده اندیشه نژاد پرستی که در نهایت دامن خود نژادپرستان را خواهد گرفت، به نمایش گذاشته شود.