به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد: سال گذشته ۷۰۰ مورد بازدید از آسانسور‌های استان انجام شد که فقط پنج مورد منطبق با شاخص‌های استاندارد بود.

«محمودرضا طاهری» روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای استاندارد استان تهران افزود: باوجود تذکر‌ها و پیگیری‌ها تاکنون تنها نقص ۷۹ مورد از آسانسور‌های بازدیدی رفع شده که در این حوزه نیازمند دستور ویژه استانداری برای استانداردسازی آسانسور‌ها هستیم.

به گفته وی، سال ۹۵ نیز از یک هزار و ۴۱۸ آسانسور استان تهران که توسط بازرسان سازمان استاندارد بازدید شده تنها ۱۶ مورد با استاندارد‌ها انطباق داشته است.

به گزارش ایرنا، استانداردنبودن تجهیزات آسانسور‌ها بویژه در شهر‌های بزرگ مثل پایتخت که بلندمرتبه سازی‌ها بیشتر انجام می‌شود همواره محل انتقاد بوده و حوادثی مثل سقوط آسانسور که تلفاتی همراه دارد نیز در پی داشته است.

** ۵ هزار و ۳۵۵ واحد استان زیرپوشش استاندارد

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج هزار و ۳۵۵ واحد تولیدی در استان زیرپوشش اداره کل استاندارد استان تهران قرار دارند که از این تعداد سه هزار و ۴۷۰ واحد فعال، یک هزار و ۶۳۹ واحد غیرفعال و بقیه تعطیل هستند.

این مسئول افزود: سال گذشته باید ۲۴۵ استاندارد ملی در تهران تعیین می‌شد که تلاش در این حوزه به تدوین ۳۵۰ استاندارد برای استان تهران منجر شد.

طاهری در ادامه با بیان اینکه تدوین چهار استاندارد بین المللی را پیشنهاد داده ایم، گفت: ایران یکی از کشور‌هایی است که در تدوین استاندارد بین المللی فعالیت دارد.

 

وی صدور ۳۸۶ پروانه استاندارد برای واحد‌های تولیدی در سال ۹۶ را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل برشمرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران نمونه برداری از بازار طلا، سنجش ترازوها، و نیز نازل‌های سوخت برای جلوگیری از کم فروشی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل عنوان کرد.

این نشست با حضور استاندار تهران و نیز رئیس سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد.