به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام کارشناسان محیط زیست در استرالیا، امروزه مشاهده لاشه دلفین ها و ماهی ها به یکی از مشخصه های سواحل استرالیای جنوبی تبدیل شده که به گفته کارشناسان محیط زیست، علت اصلی آن گرم شدن آب دریاها است.

افزایش دمای سطح دریا در چند ماه اخیر در آب های سواحل استرالیای جنوبی به مرگ هزاران ماهی کوچک منجر شده است.

همچنین با توجه به روند گرم شدن دریاها که نتیجه تغییرات جوی است، وقوع رویدادهای منفی مشابه با شدت بالاتری پیش بینی می شود.

کارشناسان محیط زیست معتقدند: گرم شدن آب، طول عمر و حجم جلبک های دریایی را افزایش می دهد. این جلبک ها خارهایی دارند که به آبشش ماهی ها می چسبند و به بروز التهاب در بدن آنها منجر می شوند. بعلاوه این جلبک ها حجم زیادی از ریزمغذی های درون آب را مصرف می کنند و موجب برهم زدن چرخه غذایی در اکوسیستم های دریایی می شوند. بنابراین، تغییرات الگوهای جوی که باعث گرم شدن آب و رشد جلبک های دریایی می شوند می توانند بر محیط زیست طبیعی جانوران آبزی تاثیر سوء بگذارند.

  به نقل از روزنامه گاردین، محققان دانشگاه آدلاید نیز بر اساس مطالعات خود اظهار داشتند: دلفین ها در محیط زندگی طبیعی خود با ویروس های خاصی در تماس هستند که در صورت ابتلا به آنها تلف می شوند. این ویروس ها از طریق تماس بین این آبزیان منتقل می شوند.

گرم شدن آب دریا یکی از عواملی است که منجر به تضعیف سیستم دفاعی بدن این آبزیان می شود و در نتیجه احتمال بیمار شدن آنها در تماس با این ویروسهای خاص افزایش می یابد.