به گزارش پارس ، رامین طالبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع حادثه در سایت بازیافت زباله برمشور که منجر به جان باختن دو آتش نشان به اسامی « عبادالله فولادی» و « حسین بهروز» شده بود، گفت: بر اساس تبصره ۴ از ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، افرادی که در بحران ها و حوادث دچار حادثه شده یا جان خود را از دست دهند، به عنوان شهدای درجه ۳ محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس پیشنهاد دادیم که این دو آتش نشان جانباخته در حادثه سایت بازیافت زباله برمشور نیز به عنوان شهید محسوب شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در صورت موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، خانواده این افراد می توانند از مزایای در نظر گرفته شده برای شهدا استفاده کنند.

طالبی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر شیراز نیز به دنبال اجرای این طرح هستند، گفت: تصویب چنین موضوعی قطعا سبب بالارفتن روحیه و ایجاد انگیزه در آتش نشانان خواهد شد.

وی اضافه کرد: دو آتش نشان جانباخته در حادثه سایت بازیافت زباله برمشور، اولین جانباختگان آتش نشانی شیراز بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین درباره اجرای قانون مشاغل سخت آتش نشانی این شهر نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه این قانون در حال اجراست و آتش نشانان شیرازی ۲۰ ساله بازنشسته می شوند.

  با وقوع حادثه آتش سوزی در سایت بازیافت زباله برمشور شیراز در اول خرداد ماه دو آتش نشان به همراه پنج تن دیگر زیر حدود ۳۰۰ هزار تن زباله محبوس شدند که با تلاش امدادگران، اجساد با گذشت بیش از ۴۸ ساعت از زیر خروارها زباله خارج شدند.