به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سازمان بین المللی اقتصادی « مستر کارد» در گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) انتشار یافت، به معرفی ۲۰ شهر برتر جهان در جذب گردشگر در سال ۲۰۱۲ پرداخت که در این میان هشت شهر در قاره ی آسیا در جمع برترین ها ۲۰ قرار گرفتند.

به گزارش وال استریت ژورنال، « بانکوک» پایتخت تایلند با میزبانی از نزدیک به ۱۶ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۲ پرگردشگرترین شهر جهان در این سال لقب گرفت. در همین حال « سنگاپور» ، پایتخت سنگاپور با میزبانی از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر در رتبه چهارم پرگردشگرترین شهرهای جهان قرار گرفت و پس از آن نیز « کوالالامپور» پایتخت مالزی با میزبانی از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در رده ی هشتم ایستاده است.

همچنین « هنگ کنگ» در چین با میزبانی از هشت میلیون و ۷۲۰ هزار گردشگر در رتبه ی نهم، « سئول» پایتخت کره جنوبی با میزبانی از هشت میلیون و ۱۹۰ هزار گردشگر در رتبه یازدهم، « شانگهای» در چین با میزبانی از شش میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در رتبه چهاردهم، « توکیو» پایتخت ژاپن با میزبانی از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در رتبه ی شانزدهم و « تایپه» پایتخت تایوان با میزبانی از پنج میلیون و ۱۹۰ هزار گردشگر در رتبه ی نوزدهم پرگردشگرترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفتند.