به گزارش پارس نیوز، مریم اسماعیلی‌فرد در کارگروه بانوان و خانواده که امروز دوشنبه 11 تیرماه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی لباس اقوام با هشتگ لباس ایرانی و نشاط ملی از ۲۱ تا ۳۰ تیر در سالن نژاد فلاح کرج برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: در این جشنواره برای اولین بار در کشور از ۱۰ طرح لباس با المان‌های استان‌های مختلف کشور برای استفاده روزمره رونمایی می‌شود.

اسماعیلی‌فرد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: حرکت در مسیر تحقق شعار امسال و حمایت از تولید داخلی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسئول بیان کرد: مسئولان ۵۰ درصد توان خود را برای تحقق اهداف اقتصادی پیش بینی شده این جشنواره متمرکز کرده‌اند. ۴۰ درصد ظرفیت کل غرفه‌های این نمایشگاه به استان البرز اختصاص یافته و ۶۰ درصد مابقی به سایر استان‌ها تعلق دارد. این جشنواره کمک بسیاری برای شناساندن فرهنگ  پوشش مردم گوشه و کنار کشور خواهد داشت.

اسماعیلی‌فرد گفت: البرز به عنوان ایران کوچک به نوعی نماد وحدت اقوام مختلف شناخته می‌شود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این استان می‌تواند به تقویت این وحدت کمک کند.