به گزارش پارس نیوز، 

 رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از تکمیل و واگذاری بیش از ۶ هزار کلاس درس نوساز به آموزش و پرورش تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

مهرالله رخشانی‌مهر عصر شنبه در بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان اردبیل با اشاره به واگذاری ۶ هزار کلاس درس جدید تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تعدادی از این کلاس ها تکمیل و آماده بهره برداری است و تعدادی نیز در مراحل نهایی بوده و تا مهرماه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به رشد قابل توجه آماده سازی کلاس های درسی جدید طی سال جاری متذکر شد: سال گذشته تعداد کلاس های تحویل داده شده حدود ۵ هزار و ۲۰۰ مورد بود که امسال ۸۰۰ کلاس بیشتر از سال قبل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با اضافه شدن این کلاس ها بخش عمده ای از مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی در کشور برطرف خواهد شد، ادامه داد: بخش عمده ای از این کلاس های اجرا شده و یا در دست اجرا در استان ها و مناطق محروم قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش ساخت مدارس از سوی خیرین و اعتبارات دولتی در سطح کشور تصریح کرد: ساخت مدرسه و کلاس های درسی جدید یکی از نیازهای مهم در حوزه آموزشی است و در این زمینه وجود و فعالیت های خیرین تاثیرگذار بوده است.

رخشانی‌مهر همچنین یکی از مشکلات این حوزه را وجود مدارس خشتی در برخی استان ها برشمرد و در عین حال با اشاره به اجرای پروژه های متعدد مدرسه سازی در مناطق محروم، از جمع آوری و تعطیلی اینگونه مدارس تا خردادماه سال آینده خبر داد.

وی در این خصوص خواستار تسریع در روند ساخت پروژه های نیمه تمام آموزشی در کشور شد و ادامه داد: تاکید سازمان، اجرای پروژه‌های آموزشی در قالب مجتمع‌سازی در استان‌ها و شهرستان‌ها است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به تدوین سند جامع نیروی انسانی در نوسازی و تجهیز مدارس، از اجرای طرح صنعتی‌سازی واحدهای آموزشی در سطح کشور خبر داد.