به گزارش پارس نیوز، 

فرماندار تهران گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که اکثراً دختر هستند بهتر است در دانشگاه‌های شهر خود تحصیل کنند و برای مقطع دکترا وارد تهران شوند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌ها که به ریاست استاندار تهران برگزار شد، گفت: من از مسئولان دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دیگر استان‌ها به سمت تهران کم کنند. این افراد پس از فارغ‌التحصیلی در تهران ماندگار می‌شوند.

وی افزود:‌ دانشجویان این مقاطع که اکثراً دختر هستند پس از فارغ‌التحصیلی در تهران ماندگار می‌شوند. این افراد می‌توانند در دانشگاه‌های شهر خود که ظرفیت نیز دارد تحصیل کنند و برای مقطع دکترا به تهران بیایند.

فرهادی ادامه داد: قدمت برخی از ساختمان‌های دانشگاه‌ها بسیار زیاد است که ممکن است تعداد دانشجوی زیادی را با خطر مواجه کند؛ حال فرصت خوبی است تا در کمیسیون ماده 5 و در بحث تغییر کاربری به آنها رسیدگی شود.

فرماندار تهران در پایان گفت:‌ جمعیت حاشیه‌نشینی تهران به سرعت روبه افزایش است و به چند برابر سال‌های پیشین رسیده است و این به دلیل آن است که امکان زندگی در شهر تهران برای مهاجران کم است. همچنین حاشیه‌نشینی روبه افزایش است و به عنوان یک خطر جدی به شمار می‌رود که نیاز به آسیب‌شناسی اجتماعی دارد.