به گزارش پارس نیوز، ساعت 19:46 روز گذشته شهروندان طی تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانی تهران درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی این سازمان بی‌درنگ نیروهای عملیات ایستگاه‌های 14 و 90 به همراه خودروی نردبان‌دار و خودروهای آتش‌نشانی ویژه حمل تشک نجات و دستگاه تنفسی را به محل حادثه واقع در شهرری، بزرگراه شهیدکریمی، خیابان شهدای مظلوم روانه کرد.

به گفته محسن شمسایی؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی، یکی از واحدهای مسکونی درطبقه سوم یک ساختمان مسکونی پنج طبقه از قسمت آشپزخانه دچار آتش‌سوزی شد که هنگام رسیدن آتش‌نشانان دود بسیار زیادی از پنجره‌های آن خارج می‌شد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با مجهز شدن به دستگاه تنفسی و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش شده و در بین مسیر لوله‌کشی در راه پله‌های ساختمان با سه مصدوم مواجه شدند.

شمسایی ادامه داد: مصدومان که مردی شصت ساله و دو زن 55 و 60 ساله بودند به حالت نیمه هوشیار در راهروهای طبقات افتاده بودند که نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله آنان را از داخل ساختمان خارج کرده و به تیم پزشکی اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

این فرمانده آتش‌نشانی درباره علت بروز این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه درمحل حادثه نشان داد که احتمال دارد دودهای انتشاریافته در تمامی طبقات این ساختمان مسکونی ناشی از سوختن غذا بر روی اجاق‌گاز باشد که منجر به دودگرفتگی سه نفر از ساکنان هم شده بود.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، تذکرات ایمنی لازم را به ساکنان این ساختمان گوشزد کردند.