به گزارش پارس نیوز، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: با اجرای طرح تحول سلامت 85 درصد هزینه های درمان ناباوری با تعرفه دولتی تحت پوشش حمایت دولت است.
وی ادامه داد: در راستای ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران و اجرای سیاست های جمعیتی از زمان اجرای طرح تحول سلامت تعداد زایمان های طبیعی از مرز دو میلیون گذشت.
حریرچی توضیح داد: از اردیبهشت 93 و با اجرای طرح تحول سلامت تاکنون دو میلیون و 32 هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان دولتی انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین برای راحتی مادران 1800 واحد زایمان تک نفره در بیمارستانهای دولتی ایجاد شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت تعداد بیمارستان های کشور ها را 336 بیمارستان اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 34 میلیون و 215 هزار مورد بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت انجام شده است و این افراد از یک تا چند روز بستری شدند و از مزایا و حمایت این طرح از جمله پرداخت فرانشیز پایین برخوردار شدند.
حریرچی اضافه کرد: به عبارت دیگر 77.4 درصد بستری های کشور که بیش از سه چهارم بستری ها را تشکیل می دهد تحت پوشش طرح تحول سلامت است.
وی اظهار داشت: همچنین 22 میلیون و 180 هزار بستری موقت نیز در بیمارستان های دولتی از زمان اجرای این طرح تاکنون انجام شده است.