به گزارش پارس نیوز، محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره بازدیدی که از برج میلاد و گود اطراف آن داشتند، اظهار داشت: در بازدید اخیر پایش و نگهداری برج میلاد مورد بررسی قرار گرفت چرا که پروژه‌هایی که ساخته می‌شوند باید نسبت به نگهداری آن نیز اقدام شود..

وی افزود: در تمام دنیا نیز تشکیلاتی برای نگهداری پروژه‌های عمرانی وجود دارد و هر دوره زمانی که می‌گذرد باید پروژه‌ها مورد بازدید قرار بگیرند و مسائل فنی آن چک شود که مشکلی به وجود نیاید.

علیخانی افزود: قرار شد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص پایش و نگهداری برج میلاد اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره گودی که در کنار برج میلاد قرار دارد،‌گفت: گود پرخطری در کنار سالن همایش‌های برج میلاد قرار دارد که در حال حاضر دوره ایمنی آن گذشته است و جزو گودهای پرخطر محسوب می‌شود که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی بیان داشت: با توجه به برخی از مشکلات شرکتی که طرف قرارداد با شهرداری برای ساخت آنجا بوده به دلیل بعضی از موارد پروژه‌ها را متوقف کرده است  و ما تصمیم گرفتیم طی دو ماه آینده معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران به همراه سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری این گود را تعیین تکلیف کند که آیا این کار ادامه پیدا کند یا خیر.

علیخانی افزود: باید هر چه سریع‌تر برای گود کنار برج میلاد تصمیم‌گیری شود، یکی از راه‌های آن نیز این است که این گود بابت خطرزا بودن پر شود و راه دیگر نیز این است که تا دو ماه دیگر شهرداری مشکل خود را با پیمانکار حل کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: بر اساس گزارشات رسیده ساخت و ساز غیرمجازی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده بود که از آن مجموعه نیز بازدید کردیم.

وی افزود: ظاهراً در دوره آقای نجفی بعد از تخلف صورت گرفته توافقاتی انجام شده که قرار شد اسناد و مدارک را به کمیسیون معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ارائه دهند.

علیخانی افزود: سازمان علوم پزشکی بنای اضافه‌ای در دوره قبلی شهرداری تهران ساخته‌اند و مثل اینکه وزیر بهداشت و درمان و شهردار تهران در این خصوص توافقی داشتند که عوارض آن را دریافت کنند و هنگامی که گزارش آن بیاید در این خصوص اظهارنظر خواهیم کرد.