به گزارش پارس نیوز، فعالان محیط زیست هفته پایانی خردادماه را نیز با انجام فعالیت‌های مختلفی برای حفظ محیط زیست سپری کردند. 

پاکسازان طبیعت فارس در ادامه فعالیتهای مستمر و هفتگی خود صد و شصت و چهارمین برنامه خود را در تنگ دَلخان از روستاهای استان فارس برگزار کردند  و برای اولین بار تقریبا دست خالی برگشته و زباله ای پیدا نکردند.

مصادف شدن عید سعید فطر و روز جهانی گل وگیاه بهانه ای شد تا گروه رفتگران طبیعت بهبهان صد و سومین برنامه خود را در سرای سالمندان آل یاسین با اهدا گل به سالمندان این مرکز، برگزار کنند.

تشکل چاغداش یاشیل با همکاری اداره منابع طبیعی فیروزآباد اقدام به آبیاری نهال های «زریین»کرد. زربین از گونه های کمیاب و دیرسال است که عمر گونه های آن در فیروزآباد بالغ بر هزار سال است. گروه چاغداش تلاش می کند، با اقداماتی چون کاشت و نگهداری نهال های زربین و بنای باغ‌موزه زربین در فیروزاباد در حفظ و معرفی این گونه درختی بکوشد. این گروه در اسفندماه گذشته باغ‌موزه زربین را با کاشت ۲۰۰ اصله زربین در تنگ خرقه فیروزآباد بنا کردند.

انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در هفته محیط زیست برای اولین بار طرح خود با نام دیوار سبز ما با محوریت فرهنگ صحیح استفاده از زباله ها را در روستای گرجی سفلا در استان خراسان رضوی با کمک دهیاری و اهالی روستا اجرایی کرد و در نظر دارد این طرح را در دیگر روستاها هم برگزار کند. انداختن سفره افطاری - به رسم هرساله - از دیگر برنامه های این گروه بود که به منظور فرهنگسازی در زمینۀ استفاده از محصولات ارگانیک و نه گفتن به ظروف یکبار مصرف در روستای گرجی سفلا انجام شد.

پاکسازی مسیر ایستگاه اول تله کابین تا تاج خروس در استان گیلان بوسیله کارگروه فرهنگی تورنگ بوم بانان گیلان با عنوان طرح «جمعه ها با محیط زیست» برگزار شد. همچنین پس از اتمام کار آتش سوزی اطراف تاج خروس هم مهار شد.

به مناسبت هفته محیط‌زیست پاکسازی ساحل سحرخیز محله بوسیله اداره محیط زیست شهرستان لاهیجان و بخشداری رودبنه با همراهی سازمان مردم نهاد بوم بانان گیلان انجام گرفت.

گروه کوهنوردی صبا بادرود اصفهان به مناسبت عید سعید فطر به کوه گنبد باز صعود کردند.

کارگاه پیامدهای گرمایش جهانی و بیابان‌زایی به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در لاهیجان برگزارشد.

اولین نمایشگاه دستاوردهای سمن های شهر رحیم آباد به همت موسسه محیط زیست آسمانرود و همکاری موسسات خیریه با حضور مسئولین افتتاح شد.
هزینه اجناس قابل فروش در این غرفه ها به نیازمندان اهدا می‌شود.