به گزارش پارس ، حجت الله ملاصالحی در گفت وگو با فارس افزود: در زمان مدیریت کرباسچی در شهرداری تهران، این زمین ها به ۴۰ قطعه تقسیم شد و در اختیار ۴۰ دستگاه قرار گرفت که در حال حاضر تنها پنج نهاد در این زمین ها ساخت و ساز کرده اند و توانسته ایم ۳۵ نهاد دیگر را از زمین های عباس آباد لغو سند کنیم.

وی ادامه داد: البته آقای کرباسچی معتقد است که وی زمین های عباس آباد را نفروخته است این در حالی است که این کارها در زمانی که وی شهردار تهران بوده رخ داده است.

وی با بیان اینکه عباس آباد ریه های تنفسی شهر است، گفت: نباید این اراضی را می فروختند.

به گفته ملاصالحی، در سالهایی که کرباسچی شهردار تهران بود قرار شد این نقطه به مرکز اداری تبدیل شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ ارگان زمین در این نقطه خریداری کرده و سند و پروانه و مجوز به آنها داده شد که بعضی از آنها فعالیت خود را آغاز کرده و برخی این کار را نکرده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی عباس آباد تصریح کرد: از ۴۰ ارگانی که زمین هایی در تپه های عباس آباد خریده بودند ۵ ارگان ساخت و ساز انجام داده بود و الباقی کاری انجام نداده بودند.

به گفته وی، شورای عالی شهرسازی مصوبه داد تا درصدی ساخت و ساز در تپه های عباس آباد با مشخصات شورا که در طرح تفصیلی دیده شده انجام شود.

وی بیان کرد که کرباسچی زمین های عباس آباد را ارزان فروخته و به زودی تمامی اسناد منتشر می شود.